FANDOM

Ślimak morski (ang. Sea slug) – zwierzę zamieszkujące wody Archipelagu. Wielokrotnie pojawia się w serialu oraz w grach.

Wygląd

Określenie ślimaka morskiego tak naprawdę obejmuje wiele gatunków morskich stworzeń, które trudno jednoznacznie zidentyfikować i które nie posiadają muszli. Gatunki te różnią się między sobą wielkością, ubarwieniem, dietą oraz znaczeniem dla ludzi oraz smoków i innych zwierząt.

W serialu zazwyczaj są to czarne, przypominające miniaturowe węgorze oślizgłe stworzenia, przywodzące na myśl pomrowy. Niektóre z nich mają żółte oczy, coś na kształt paszczy, a czasem także dwie małe płetwy. Wbrew nazewnictwu, cechy te raczej nie są typowe dla ślimaków.

Znaczenie

Ślimaki służą przede wszystkim jako pokarm dla smoków, przede wszystkim dla Zbiczatrzasłów.

Pojawienie się

Ślimaki zostają wspomniane w odcinku Kto pod kim dołki kopie (część 1). Jeźdźcy, chcąc zbawić tajemniczego smoka i jego jeźdźca, próbują odkryć, czym smok ten się żywi. Smocze Oko dostarcza im informacji, iż Zbiczatrzasł lubi morskie ślimaki.

W odcinku Potrójny cios, Łowcy Smoków używają morskich ślimaków, by zwabiać, a następnie łapać i więzić smoki.

W odcinku Wypadki Szpadki, ślimaki stanowią podstawę diety smocząt Zbiczatrzasłów.

Zobacz też