FANDOM

Topór jorgensonów
Ślubna siekierka Jorgensonów (ang. Jorgenson Ceremonial Axe) — ceremonialna broń należąca do rodu Jorgensonów. Pojawia się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Sączysmark dostaje siekierkę.

Wygląd

Topór jest wyposażony w jedno pełne, słabo wyprofilowane ostrze. Ma standardowy kształt oraz wielkość. Stylisko jest wykonane z drewna, a od innych toporów odróżniają je zdobienia - rękojeść owinięta jest niebieskimi oraz brązowymi rzemieniami, zaś górną część trzonu znaczą pomarańczowe paski i ciemnoniebieskie romby. Na ostrzu również znajdują się barwne ornamenty. 

Zastosowanie

Topór ten, choć ostry i zadbany, nie ma za zadanie służyć w boju. Jest to symboliczna broń, która używana jest podczas ceremonii zawierania unii między rodami. Topór jest symbolem charakteryzującym rodzinę Jorgensonów. Posiadać go mogą jedynie najsilniejsi i najodważniejsi przedstawiciele rodziny. 

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Topór pojawia się w odcinku Sączysmark dostaje siekierkę. Sączyślin wręcza go swojemu synowi, Sączysmarkowi, aby ten dostarczył go na miejsce, w którym ma odbyć się ceremonia zawarcia unii pomiędzy rodzinami Jorgensonów i Hoffersonów. Po drodze chłopak gubi topór, który utyka w pancerzu Zbrojoskrzydłego. Jeźdźcy walczą ze smokiem, aby go odzyskać. Później, gdy spóźnieni docierają na miejsce, zastają wszystko zdemolowane. Okazuje się, że żadna ceremonia się nie odbyła, bo niedoszli nowożeńcy pokłócili się tuż przed ślubem.