FANDOM

Artykuł

Śmierciozaur (ang. Deathgripper) — gatunek niebezpiecznego smoka, pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 3. Przedstawiciel klasy uderzeniowej.

Wygląd

Śmierciozaur już swoim wyglądem niewątpliwie sprawia wrażenie jednej z najokrutniejszych bestii, jakie istnieją. Pierwszą cechą, jaka rzuca się w oczy u tego gatunku są wielkie, przednie kły wyrastające z dolnej szczęki. Kły te są wysuwane. Reszta zębów jest krótka, lecz ostra.

Istotną cechą tego zwierzęcia jest dosyć pokaźny garb, wyraźnie górujący ponad resztą ciała. Charakterystyczne są również wielkie szpikulce grzbietowe, stanowiące ochronę przed atakami. Pokryte łuskami grube płyty stanowią pancerz chroniący wrażliwe części ciała smoka, przede wszystkim brzuch. Skrzydła gada mają dość dużą powierzchnię; są dość silne, by unieść smoka w powietrze i umożliwić mu dźwiganie pokaźnych ciężarów.

Śmierciozaur ma dwie pary kończyn. Tylna to uzbrojone w szpony łapy, przednią zaś stanowią ogromne, ostre szczypce, którymi smok podpiera się podczas poruszania się po ziemi. Ich zastosowaniem podczas walki jest okaleczenie oraz uciszenie przeciwnika. Gad posiada także długi ogon, którego końcówkę wieńczy żądło wypełnione śmiercionośnym - a w mniejszych dawkach otępiającym - jadem. Pod względem wyglądu przypomina przez to skorpiona.

Smok ten występuje w jednym ubarwieniu - szkarłatno-czarnym.

Siedlisko i dieta

Nieznane jest naturalne siedlisko tego gatunku. Jedyni poznani przedstawiciele towarzyszyli Grimmelowi podczas jego polowań i wypraw.

Gatunek ten żywi się innymi smokami.

Zachowanie i tresura

Gady te określane są jako okrutni mordercy smoków. Z tego powodu wykorzystuje je smoczy łowca, Grimmel Gnębiciel. Śmierciozaury noszą jego powietrzną lektykę, którą Grimmel podróżuje, a także słuchają jego rozkazów w trakcie polowań.

Brutalność poznanych dotąd Śmierciozaurów nie jest tylko wynikiem ich natury, ale także traktowania przez łowcę - Grimmel bowiem wstrzykuje im nieustannie ich własny jad, przez co nie ulegają nawet rozkazom smoczego alfy, a jedynie bezwzględnego właściciela.

Według gry School of Dragons Śmierciozaura można oswoić poprzez uratowanie mu życia. Wówczas smok okaże wdzięczność swojemu wybawcy i pozwoli się wytresować.

Moce i umiejętności

Ogień

Śmierciozaury nie zieją zwykłym ogniem, podobnie jak niektóre gatunki smoków. Zamiast niego, do swojej dyspozycji posiadają pociski żrącego kwasu, które wyglądem mogą przypominać kwas Zmiennoskrzydłego. Jest tak silny, że potrafi wyżreć pokaźne drzewo w kilka sekund.

Jad

Podobnie do Szybkich Szpiców, smoki te na końcu ogona mają skorpionopodobne żądła. Żądło to wypełnione jest jadem tak silnym, że już jedno ukłucie może okazać się śmiertelne dla innych smoków. Jednak w mniejszych dawkach jad ten działa na smoki otępiająco - Grimmel wykorzystuje jego właściwości, by zmusić smoki do posłuszeństwa.

Siła

Śmierciozaury są niezwykle silne i wytrwałe. Świadczy o tym między innymi fakt, że kilka smoków z tego gatunku potrafi unieść dosyć ciężki ładunek (jak na przykład lektyka Grimmela) i transportować ją bez większego wysiłku.

Kły

Śmierciozaury posiadają ogromne kły wystające z żuchwy, które podobnie jak u Nocnej Furii są w dużym stopniu wysuwane. Śmierciozaur chowa je, kiedy nie są mu potrzebne i przeszkadzają w poruszaniu się.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 3

Smoki debiutują w ostatniej części trylogii jako niewolnicy smoczego łowcy, Grimmela Gnębiciela. Przybywają z nim do fortu Lordów Wojny, wpierw niosąc jego lektykę, a później idąc tuż przy jego boku. Gdy jeden z Lordów chce bez wrogich zamiarów zbliżyć się do łowcy, jeden ze Śmierciozaurów powala go i grozi mu jadowitym żądłem.

Smoki na rozkaz Grimmela atakują wioskę Berk, spalając dużą część zabudowań - między innymi chatę wodza. Rzucają się także na Chmuroskoka, gdy po relokacji Berkian Valka zawraca i sprawdza, czy Wandale nie są śledzeni. Grimmel gwizdnięciem powstrzymuje smoki od podążenia za kobietą.

Podczas ataku jeźdźców na bazę Grimmela ten zdradza, że kontroluje smoki ich własnym jadem, ukazując zapięty jednemu z nich specyficzny kaganiec wyposażony w fiolki trucizny. Śmierciozaury pilnujące budynku próbują dopaść intruzów podczas ich ucieczki.

Smoki pojawiają się ponownie wraz z Grimmelem, gdy ten chwyta Szczerbatka i Białą Furię. Są zupełnie obojętne na rozkazy smoczego alfy. Niosą powietrzną lektykę łowcy do chwili, gdy ta ulega zniszczeniu. Grimmel ucieka na Białej Furii, jednak jego tropem ruszają Czkawka i Szczerbatek. Śmierciozaury, by pomóc swojemu panu, rzucają się na Nocną Furię i ciasno ją obsiadają, próbując ukąsić. Szczerbatek wykorzystuje jednak niedawno nabytą umiejętność przyciągania piorunów i z pomocą ogromnego elektrycznego wyładowania pozbywa się smoków, które spadają w przepaść.

Znani przedstawiciele

Z filmów i serialu

W grach

School of Dragons

Śmierciozaur pojawił się wraz z aktualizacją 21 lutego 2019 roku. Jego jajo kosztuje 750 gemów. Dorosłego osobnika tego gatunku można też zdobyć, wykonując jedną z misji z rozszerzenia The Hidden World.

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki