FANDOM

Świątynia Zbiczatrzasłów jest miejscem kultu ugrupowania Skrzydlatych Panien, znajdującym się na ich wyspie. Pojawia się w szóstym sezonie serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Wygląd i znaczenie

Świątynia zlokalizowana jest wewnątrz wysokiej, podłużnej formacji skalnej, do której można się dostać wyłącznie z powietrza, wlatując od góry. Sama komnata znajduje się na jej dnie. W jej wnętrzu znajdują się liczne dzieła artystyczne opiewające wspaniałość Zbiczatrzasłów, takie jak malowidła ścienne, gobeliny, czy posągi. Wnętrze jaskiń oświetlają pochodnie.

W podziemiach wyspy przechowywane są pilnie strzeżone jaja Zbiczatrzasłów.

Prócz tego, że jest to miejsce kultu mieszkanek wyspy oraz smocza wylęgarnia, w jaskini tej przez wiele wieków ukryta również była jedna z soczewek do Smoczego Oka. Podczas wojny z Łowcami Smoków, Jeźdźcy tymczasowo ukryli tam ich więcej.

Pojawienie się

Razi

Świątynia od wewnątrz - posąg i malowidło przedstawiające Zbiczatrzasła

Świątynia pojawia się w odcinku A kto tu dowodzi?. Minden, która uznała Sączysmarka za wystarczająco godnego zaufania, by podzielić się z nim tajemnicami jej plemienia, pokazuje mu świątynię, w której ukryta jest soczewka do Smoczego Oka, po czym ofiaruje mu ją. Pod koniec odcinka w świątyni ukrytych zostaje kilka soczewek - zostają zamknięte w specjalnej, zabezpieczonej krypcie.

Miejsce to pojawia się także w odcinku Wypadki Szpadki, choć tylko od zewnątrz. Lotnicy otrzymują rozkaz infiltracji świątyni i odnalezienia soczewek, jednak zostają pokonani przez Śledzika i Sztukamięs.