FANDOM

Świdrujący Smok (ang. Driller-Dragon) — rzadki gatunek smoka pojawiający się w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Świdrujący Smok to masywna bestia w czarnym kolorze, przypominająca nieco ogromnego psa strażniczego. Ma długi pysk wyposażony w szereg ostrych zębów oraz żółte oczy. Na grzbiecie zauważyć można kolce. Posiada parę fioletowych skrzydeł. Cechą wyróżniającą go od innych smoków jest wielki róg na nosie. Ma bardzo mały mózg, wielkości pryszcza.

Moce i umiejętności

Gatunek ten potrafi obracać swój róg na nosie z ogromną prędkością, dzięki czemu potrafi wiercić tunele w ziemi i z łatwością przebijać się przez ściany budynków. Umiejętności ten smok zawdzięcza swoją nazwę. Posiada również niezwykle ostre kły i szpony.

Jaja

Świdrujący smok jajo
Jaja Świdrujących smoków są okrągłe i pokryte kolcami. Z tego powodu zady samic pokryte są bardzo grubą skórą.

Tresura

Zazwyczaj jest wykorzystywany przez wikingów jako smok strażniczy.

Historia

Świdrujące smoki debiutują w powieści Drapieżne smoki dla początkujących. Są smokami należącymi do strażników z klanu Zakutych Pał i razem z nimi strzegą Biblioteki Publicznej Zakutych Pał przed nieproszonymi gośćmi. Zostały wykorzystane do pościgu za Czkawką i Kamikazią.

Zobacz też