FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy miejsca z serialu. Jeśli szukasz lokacji z gier, sprawdź Armorwing Island.
Artykuł

Żelazna Wyspa (ang. Iron Isle; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - jedna z wysp wchodzących w skład Archipelagu, zamieszkana przez Zbrojoskrzydłego. Po raz pierwszy pojawia się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Opis

Wyspa zlokalizowana jest na północ od Berk. Od wschodu sąsiaduje z Melodyjną Wyspą.

Według mapy, Żelazna Wyspa jest w rzeczywistości trzema większymi wyspami i kilkoma mniejszymi. Jak na północną część Archipelagu, na wyspie tej panuje dość ciepły klimat. Porastają ją liściaste drzewa, krzewy oraz inna rzadka roślinność. Znajdują się na niej również jaskinie. Wyspę tę zamieszkuje przynajmniej jeden smok z gatunku Zbrojoskrzydły i to właśnie jemu wyspa zawdzięcza swoją nazwę.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Wyspa pojawia się w odcinku Sączysmark dostaje siekierkę. To na niej jeźdźcy poznają nowy gatunek smoka, którym jest właśnie Zbrojoskrzydły. Ponieważ muszą odebrać smokowi ślubną siekierkę Jorgensonów, upuszczoną przez Sączysmarka nad wyspą, pozostają na niej niemal cały dzień, szukając sposobu. W końcu sprowadzają na nią z pobliskich Skręćkarczych Bagien stadko Zaduśnych Zdechów i z ich pomocą odzyskują zgubę.

Na ten sam ląd przyjaciele udają się w odcinku Mi Amore. Mają ze sobą sporo zbędnego żelastwa, które postanawiają oddać Zbrojoskrzydłemu. Po dotarciu na miejsce dostrzegają na grzbiecie smoka soczewkę, która wkrótce ściąga na miejsce i Krogana. Zbrojoskrzydły zostaje ranny w walce, a jeźdźcy zmuszeni są schować się razem z nim w jednej z grot na wyspie. Uciekają razem z mieszkańcem lądu pod osłoną nocy.

Zobacz też