FANDOM

Żmijak Jadowitek (ang. Venomous Vorpent) — gatunek smoka, który pojawia się jedynie w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Smok ten dorasta kilku centymetrów długości, przez co zaliczany jest do nanosmoków. Przypomina, jak sama nazwa wskazuje, żółtą żmiję z kończynami i skrzydłami. Posiada żądło pełne trucizny na końcówce ogona oraz w pysku, a na jego szyi znajduje się "woreczek" z jadem.

Moce i umiejętności

Żmijak Jadowitek słynie z tego, że jest bardzo jadowity. Choroba spowodowana przez zatrucie jadem tego nanosmoka to Żmijakowica. Objawia się początkowo przeziębieniem, później utratą władzy w kończynach, następnie utratą przytomności i w końcu śmiercią. Jedynym znanym antidotum na chorobę jest kartofel.

Historia

Żmijak Jadowitek pierwszy raz zostaje wspomniany w trzecim tomie cyklu książek, pt. Jak mówić po smoczemu. Został on wetknięty między strony książki Jak mówić po smoczemu (autorstwa Czkawki) przez Alvina Przecherę, by zaatakował chłopca. Żmijak zaatakował jednak Śledzika w balonie podczas ucieczki z rzymskiej twierdzy.

W tomie czwartym, pt. Jak złamać smoczą klątwę, Śledzik ma objawy choroby Żmijakowicy po ukąszeniu nanosmoka. Czkawka wyrusza na poszukiwania antidotum na jad Żmijaka - kartofla, znanego wówczas tylko z legend wikingów. Antidotum ma posiadać klan Histeryków

Zobacz też