FANDOM

Żmijakowica (ang. Vorpentitis) — groźna dla życia choroba powodowana przez ukąszenie nanosmoka Żmijaka Jadowitka. Po raz pierwszy pojawia się w książce Jak złamać smoczą klątwę.

Ukąszenie

Zanim Żmijak ukąsi, wstrzykuje on w ciało swojej ofiary substancję paraliżującą i jednocześnie znieczulającą. Potem swoim ostro zakończonym ogonem bądź zębami wstrzykuje swój groźny jad. Nawet mała jego ilość przynosi fatalną w skutkach chorobę.

Objawy

Przez kilka tygodni ofiara zainfekowana jadem Żmijaka nie ma żadnych objawów. Dopiero potem pojawia się przeziębienie, silny ból gardła oraz intensywny katar. Po nich następuje paraliż mięśni, zwłaszcza kończyn- rąk i nóg. Ofiara stopniowo opada z sił, po pewnym czasie traci przytomność i zapada w śpiączkę. W końcu, jeśli nie zostanie podane antidotum, w ciągu doby umiera.

Leczenie

Jedynym znanym antidotum na Żmijaczkę jest kartofel - warzywo, które według legend wikingów rośnie jedynie w Ameryce. Jednak począwszy od książki Jak złamać smoczą klątwę zaczął być uprawiany na Głuplandii tak, aby nikt więcej nie umarł na Żmijakowicę.

Ofiary Żmijakowicy