FANDOM

AnielskaPaproćŚledzik

Śledzik zbierający korzeń anielskiej paproci

Anielska paproć (ang. Angel Fern) — jedna z roślin porastających Wyspę Ślizgochlastów. Jej korzeń jest potrzebny do stworzenia antidotum na jad Ślizgochlasta.

Opis

Nie jest pewne, jak wygląda cała roślina, choć najprawdopodobniej posiada ona jasne, zielone liście charakterystyczne dla paproci. Jej korzonki są stosunkowo małe, drobne i jasnobrązowe.

Znaczenie

Korzeń anielskiej paproci jest jednym ze składników potrzebnych do stworzenia antidotum na jad Ślizgochlasta.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Roślina pojawia się w odcinku Smoków się nie zostawia. Jeźdźcy są przekonani, że Wichura została zatruta jadem Ślizgochlasta, więc postanawiają przygotować antidotum składające się z korzenia anielskiej paproci, żywicy i trucizny samych smoków. Śledzik, odpowiedzialny za pierwszy składnik, zbiera korzonki rośliny tuż obok pozyskującej żywicę Szpadki. Z powodu poufałego tonu, w jaki popadają, robi się między nimi niezręcznie, co jednak przerywa Mieczyk, przynosząc korzeń anielskiej paproci. Kiedy Śledzik wyrzuca mu, że Thorston miał zdobyć jad, bliźniak oponuje i zrzuca to zadanie na siostrę. Ostatecznie korzeń zostaje użyty do sporządzenia lekarstwa.

Zobacz też