FANDOM

Ansson Przepaskudny (ang. Ansson the Abominable) - wiking, z zawodu rybak przynależny do plemienia Berserków. Występuje w odcinku Na widoku.

Wygląd

Ansson to chudy mężczyzna o niezbyt pokaźnej budowie ciała. Charakteryzuje go ruda, krzaczasta broda i włosy oraz brązowe oczy, a także blizna przechodzącą przez lewą brew. Na obu ramionach posiada tatuaże - jeden przedstawia głowę Dagura uderzaną pięścią, drugi natomiast to Wrzeniec.

Charakter

Mężczyzna ma dosyć despotyczną osobowość - wyśmiewa ludzi, których uważa za słabszych od siebie. Działa ostro i zdecydowanie, szczególnie w towarzystwie. Mimo wszystko zdanie innych o jego osobie jest dla niego ważne, gdyż zależy mu, by go szanowali. On sam zaś nie uznaje żadnych autorytetów - do pewnego stopnia - ponieważ nadal odnosi się do wodza Berserków, Dagura, w dość lekceważący sposób. Sam jest traktowany przez ludzi z pogardą i uważany za niezdarę i tchórza.

Mimo swego ostrego charakteru, Ansson wydaje się być dosyć inteligenty, jest w stanie na przykład zaobserwować zachowania i zwyczaje interesującego go Wrzeńca, choć i tak brak mu wykształcenia - nie wie nawet, że niektóre ze smoków mogą żyć w morzu.

Historia

IPS-ok
Ansson był człowiekiem, który znęcał się nad Dagurem, gdy ten był jeszcze dzieckiem. Pewnego razu ukradł mu dar, który Dagur otrzymał od swojego ojca, mianowicie jedną z, jak się później okazało, soczewek do Smoczego Oka (jako druga z rodzeństwa, Heathera także miała swoją).

Wiele lat później, gdy Dagur stał się już wodzem Berserków i wytresował własnego smoka, zaś między Jeźdźcami a Łowcami wybuchła wojna, Jeźdźcy stanęli przed potrzebą odzyskania możliwie wszystkich soczewek do Smoczego Oka. Po tym, jak Heathera utraciła swoją, Dagur przypomniał sobie o soczewce, którą ukradł mu Ansson, i odnalazł mężczyznę na Wyspie Berserków, prosząc go o zwrot przedmiotu. Ansson postawił warunek, że w zamian pragnie, by Dagur schwytał dla niego specyficzną rybę, w której istnienie zresztą nikt nie wierzy. Ansson utrzymuje jednak, że zwierzę prześladuje go na morzu. Dagur wypływa z nim na wodę, po czym okazuje się, że rybą tą w rzeczywistości jest Wrzeniec. Mężczyznom nie udaje się go schwytać, jednak po powrocie na ląd Dagur przedstawia Berserkom Anssona jako bohatera, który ocalił go przed pożarciem przez smoka. Taka rekomendacja zapewniła Anssonowi respekt wśród mieszkańców. W wyrazie wdzięczności zwrócił on soczewkę Dagurowi.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier