FANDOM

Antidotum na jad Ślizgochlasta — lekarstwo przeciwdziałające zabójczej truciźnie Ślizgochlastów, pierwszy i jedyny raz pojawiające się w odcinku Smoków się nie zostawia. Stosowane zarówno u ludzi, jak i smoków.

Składniki

Do stworzenia antidotum potrzeba trzech składników, takich jak:

Wszystkie składniki można znaleźć na Wyspie Ślizgochlastów.

Działanie

Nie wiadomo, w jakiej formie podaje się antidotum, jednak ze względu na wchodzące w jego skład elementy prawdopodobnie jest ono gęstą miksturą lub mazią. Można je podać zarówno ludziom, jak i smokom, którzy mieli kontakt z trucizną. Lekarstwo działa stosunkowo szybko, najprawdopodobniej do kilku godzin.

Niemożliwe jest przeżycie po zatruciu jadem Ślizgochlastów bez zastosowania lekarstwa.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

NDLB236

Osowiała Wichura

Antidotum pojawia się w odcinku Smoków się nie zostawia. Jeźdźcy znajdują Garffiljorgowi nowe miejsca zamieszkania, które okazuje się być jednak siedzibą niebezpiecznych smoków z gatunku Ślizgochlast. Gady te napadają na Garffa, a Wichura natychmiast rusza za nim, by stanąć w jego obronie. Gdy przyjaciele ją znajdują, jest unieruchomiona w bursztynowym kokonie. Po uwolnieniu zaczyna dziwnie się zachowywać, jest oszołomiona i nadpobudliwa, a potem nagle traci siły. Jeźdźcy są przekonani, że to wina trucizny, którą potraktowały ją smoki, więc postanawiają sporządzić antidotum. Mają jednak problem z bezpiecznym zdobyciem jadu Ślizgochlasta, ostatniego składnika potrzebnego do stworzenia lekarstwa. Zdesperowana Astrid rzuca się w końcu na jednego za smoków i przynosi trochę trucizny na ręce, sama padając jej ofiarą. Przyjaciołom udaje się z pomocą antidotum odratować dziewczynę, jednak Wichura mimo leku wciąż jest osowiała i słaba. Astrid odgaduje w końcu, że to nie wina jadu, a tęsknoty za Garffem, który po konfrontacji ze Ślizgochlastami nie daje znaków życia.

Galeria