Advertisement

Czkawka daje Szczerbatkowi lekarstwo

Antidotum na sok ze smoczego korzenia — lekarstwo niwelujące negatywny wpływ smoczego korzenia, pierwszy raz pojawiające się w odcinku Wróg mojego wroga. Stosowane jedynie u smoków.

Składniki

Do stworzenia antidotum potrzeba czterech składników, takich jak:

Wszystkie składniki można znaleźć na wyspie, na której w odcinku Wróg mojego wroga przebywał Dagur Szalony wraz z Czkawką i Szczerbatkiem.

Działanie

Antidotum podaje się smokom w formie fioletowej mikstury. Ma ona za zadanie przyspieszyć zniknięcie objawów zatrucia smoczym korzeniem, takich jak oszołomienie i nadmierna słabość. Smok może przeczekać ten stan również bez lekarstwa, ale wtedy trwa on o wiele dłużej.

Mikstura zazwyczaj działa bez efektów ubocznych, jednak czasem zaraz po spożyciu przez smoka może wywoływać u niego dziwne zachowanie. Zwierzę może zacząć ryczeć i miotać się szaleńczo, po czym paść bezsilnie na ziemię. Pomimo początkowych niepokojących objawów smok dzięki lekarstwu szybko wraca do zdrowia.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Wróg mojego wroga Czkawka wybiera się samotnie na zwiad. Po drodze wpada w pułapkę Łowców Smoków, a Szczerbatek zostaje trafiony strzałą umoczoną w soku ze smoczego korzenia. Ledwo lądują na wyspie, gdzie Czkawka próbuje ukryć rannego Szczerbatka, który nie może latać. Łowcy szukają ich, chcąc pojmać Nocną Furię oraz jej jeźdźca. Szczerbatek jest w ciężkim stanie. Czkawka chce kupić im trochę czasu i próbuje odwrócić uwagę Łowców, odciągając ich od przyjaciela ukrytego w jaskini, jednak ci znajdują Nocną Furię.

Dagur dogląda chorego Szczerbatka

Niespodziewanie pojawia się Dagur, który pomaga Czkawce. Ten na początku mu nie ufa i rzuca się na niego, okazuje się jednak, że to Dagur rozgromił zagrażających chłopakowi wrogów. Razem przenoszą Szczerbatka do jaskini pod wodospadem, gdzie mają nadzieję pozostać nieco bezpieczniejsi. Gdy idą po skalistej ścieżce, Czkawka się potyka i omal nie spada w przepaść. Dagur łapie go i tym samym ratuje mu życie.

Dagur opowiada Czkawce o tym, jak się zmienił. Tymczasem Szczerbatek bardzo źle znosi działanie trucizny. Dagur, widząc to, mówi Czkawce, że zna przepis na antidotum. Razem wyruszają w głąb wyspy, by zebrać potrzebne rzeczy. Ostatecznie pomimo wszelkich trudności mężczyznom udaje się zdobyć wszystkie niezbędne składniki i przyrządzić antidotum, dzięki któremu Szczerbatek po krótkim czasie wraca do zdrowia.

Mikstura pojawia się także w odcinku Sączyfoch, gdzie Śledzik podaje ją smokom jeźdźców, które zostały trafione strzałami Łowców, by szybciej doszły do siebie.

Galeria

Ciekawostki

  • Niepokojące objawy po zażyciu antidotum wykazywał jedynie Szczerbatek.
Advertisement