Advertisement

Czkawka daje Szczerbatkowi lekarstwo

Antidotum na węgorzą grypę — lekarstwo na chorobę zwaną węgorzą grypą, pierwszy i jedyny raz pojawiające się w odcinku Efekt węgorza. Stosowane przez ludzi, a w okrojonej wersji także przez smoki.

Składniki

Do stworzenia antidotum potrzeba pięciu składników, takich jak:

Wszystkie składniki można znaleźć na Wyspie Ziół, poza węgorzem, którego należy szukać na Wyspie Węgorzy. Węgorz jest najważniejszym składnikiem przy leczeniu u ludzi węgorzej grypy.

Jeśli jednak choruje smok, to właśnie węgorz wywołuje u niego dolegliwości. W takim przypadku z pozostałych składników można stworzyć lekarstwo, które spowoduje zwrócenie węgorza i tym samym ustąpienie objawów.

Działanie

Zarówno ludzie, jak i smoki przyjmują antidotum w formie zielonego płynu. Działa ono stosunkowo szybko, a przyjmowana ilość jest uzależniania od natężenia objawów. Ludzie nie odczuwają po jej spożyciu żadnych skutków ubocznych.

U smoków mikstura wykazuje działanie powodujące wymioty, które wykorzystuje się, by sprowokować zwrócenie węgorza. Czasami smok tuż po spożyciu może wykazywać niepokojące objawy, takie jak nadmierne pobudzenie lub agresja, ale te bardzo szybko mijają i zwierzę wraca do zdrowia.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków

Antidotum pojawia się w odcinku Efekt węgorza. Gdy na Berk panuje węgorza grypa, uczniowie Smoczej Akademii wraz z Gothi szukają składników do lekarstwa na tę chorobę. Kiedy Czkawka razem ze swoim smokiem trafiają na Wyspę Węgorzy, poszukując ostatniego składnika, Czkawkę atakuje węgorz. Szczerbatek, chcąc uratować swojego przyjaciela, odgryza rybie głowę i zjada ją, przez co zaczyna chorować.

Gdy Śledzik przylatuje pomóc Czkawce, oboje stwierdzają, że objawy występujące u Szczerbatka przypominają symptomy węgorzej grypy, dlatego postanawiają zrobić lekarstwo ze zdobytych wcześniej składników. Ostatecznie po sporządzeniu i podaniu leku Szczerbatek wraca do zdrowia, a Czkawka zyskuje ostatni składnik antidotum, dzięki czemu również wikingowie zdrowieją.

Galeria

Ciekawostki

  • Wnioskując po skrzywionej minie Szczerbatka po zażyciu antidotum, prawdopodobnie nie jest ono zbyt smaczne.
Advertisement