FANDOM

Antidotum-dać

Czkawka daje Szczerbatkowi lekarstwo

Antidotum na węgorzą grypę — lekarstwo na chorobę zwaną węgorzą grypą, pierwszy i jedyny raz pojawiające się w odcinku Efekt węgorza. Stosowane zarówno przez ludzi, jak i przez smoki.

Składniki

Do stworzenia antidotum potrzeba pięciu składników, takich jak:

Wszystkie składniki można znaleźć na Wyspie Ziół, poza węgorzem, którego należy szukać na Wyspie Węgorzy. Węgorz jest najważniejszym składnikiem przy leczeniu ludzi. U smoków jest odwrotnie - jest on zbędny, ze względu na to, że powoduje tę chorobę. Wówczas lekarstwo tworzy się z pozostałych składników.

Działanie

Zarówno ludzie, jak i smoki przyjmują antidotum w formie zielonego płynu. Działa ono stosunkowo szybko, a przyjmowana ilość jest uzależniania od natężenia objawów.

U smoków mikstura wykazuje dodatkowo działanie powodujące wymioty. Ponieważ smoki chorują poprzez zjedzenie węgorza, dzięki lekarstwu mogą go zwrócić i tym samym pozbyć się choroby. Czasami smok tuż po spożyciu może wykazywać niepokojące objawy, takie jak nadmierne pobudzenie lub agresja, ale te bardzo szybko mijają i zwierzę wraca do zdrowia.

Historia

Jeźdźcy smoków

Antidotum pojawia się w odcinku Efekt węgorza. Gdy na Berk panuje węgorza grypa, uczniowie Smoczej Akademii wraz z Gothi szukają składników do lekarstwa na tę chorobę. Kiedy Czkawka razem ze swoim smokiem trafiają na Wyspę Węgorzy, szukając ostatniego składnika, Czkawkę atakuje węgorz. Szczerbatek, chcąc uratować swojego przyjaciela, odgryza rybie głowę i zjada ją, przez zaczyna chorować.

Antidotum-przygotować
Gdy Śledzik przylatuje na pomóc Czkawce, oboje stwierdzają, że objawy występujące u Szczerbatka są bardzo podobne do węgorzej grypy, dlatego postanawiają zrobić lekarstwo ze zdobytych wcześniej składników. Ostatecznie, po sporządzeniu leku dla smoka, Szczerbatek wraca do zdrowia, a Czkawka zyskuje ostatni składnik antidotum, dzięki czemu również wikingowie zdrowieją.

Ciekawostki

  • Wnioskując po skrzywionej minie Szczerbatka po zażyciu antidotum, prawdopodobnie nie jest ono zbyt smaczne.

Galeria