FANDOM

Artykuł

Atali - przywódczyni klanu "skrzydlatych" kobiet znanych jako Skrzydlate Panny, pojawiająca się po raz pierwszy w piątym sezonie Jeźdźców smoków: Na końcu świata, w odcinku Aniołki Sączysmarka.

Wygląd

W ogólnym rozrachunku kobieta przypomina nieco Malę - wzrostem, dosyć wyprostowaną postawą oraz oczami w kolorze zieleni, być może nawet i rysami twarzy. Dosyć krótkie, kasztanowe włosy ma ułożone w gruby warkocz, na głowie zaś nosi srebrno-złoty hełmowy "diadem".

Jej strój posiada liczne zdobienia, które metalicznym połyskiem i kształtem przypominają łuski Zbiczatrzasła (bądź też ubranie Heathery, także inspirowane tymże gatunkiem). Mimo iż Atali jest przywódczynią, jej ubranie nie różni się za bardzo od strojów innych członkiń klanu.

Charakter

Atali jest niezwykle uprzejmą i łaskawą kobietą, jednak nie ma cierpliwości dla osób z brakiem szacunku. Poza tym aspektem, posiada ona łagodną i kochającą naturę dla piskląt Zbiczatrzasłów.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Kobieta pojawia się po raz pierwszy w odcinku Aniołki Sączysmarka, kiedy to ratuje Sączysmarka przed nawałnicą. Przedstawia się jako przywódczyni plemienia Skrzydlatych Panien i w miły, ale stanowczy sposób zwraca Smarkowi uwagę na jego nieodpowiednie zachowanie. Kiedy chłopak, przekonany, że skończy jako kolacja ucieka, Atali prowadzi pościg i osobiście wyławia Jorgensona z rzeki, do której wskoczył. Później wita przylatujące na wyspę dziewczyny, choć jak wiele osób myli płeć Szpadki, która reaguje oburzeniem. Opowiada Astrid, Heatherze i Szpadce o ich wyspie, następnie pokazuje im młode i wyjaśnia na czym polega święta misja Skrzydlatych Panien. Kiedy dowiaduje się, że dziewczyny przyleciały po Sączysmarka, wyjaśnia im, jak wielki błąd popełniły wysyłając chłopaka prosto w smocze siedliska. Wraz ze swoimi podwładnymi pomaga uratować Smarka, na koniec zaś wznosi toast na cześć zakończenia sezonu lęgowego oraz Jeźdźców, którzy nauczyli ją co nieco o tolerancji. Od tej pory Skrzydlate Panny stają się sojuszniczkami Jeźdźców.

Atali powraca w odcinku A kto tu dowodzi?. Zostaje zaproszona na oficjalne obrady w sprawie łowców smoków, odbywające się na Caldera Cay. Wiadomość przekazują Czkawka i Sączysmark. Kobieta chętnie zgadza się polecieć, a do czasu swojego powrotu wybiera na swoje zastępstwo Minden. Jednak przez błędy młodej Skrzydlatej, smok przywódczyni i ona sama zostają zestrzeleni. Po odzyskaniu sił Atali zapewnia Minden (która chcąc się zrehabilitować uratowała sytuację i odparła atak Krogana), że będzie kiedyś świetną przywódczynią.

W odcinku Wypadki Szpadki pomaga Czkawce ukryć soczewki do Smoczego Oka, po czym zaprasza Jeźdźców na Rytuał Przejścia, w trakcie którego Szpadka przypadkowo nawiązuje więź ze Skrzydlatkiem. Atali nadzoruje szkolenie dziewczyny na Skrzydlatą Pannę, przez cały czas robiąc dobrą minę do złej gry. Wierzy, że bliźniaczka odnajdzie się w ich społeczności, podnosi ją na duchu i wspiera, mimo to rozumie, kiedy Szpadka odmawia rozstania się z bratem. Ponieważ nie może przyjąć Mieczyka do plemienia, obiecuje zaopiekować się Skrzydlatkiem, który postanowił opuścić przyjaciółkę i zostać wśród Skrzydlatych.

Ostatni raz pojawia się w odcinku Król smoków (część 2), kiedy wraz ze swoimi wojowniczkami wspiera Czkawkę i Jeźdźców w Bitwie na Wyspie Berserków.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier