FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy lokacji z gier. Jeśli szukasz miejsca z filmów i serialu, sprawdź Wyspa Berk.

Berk Village (brak polskiego tłumaczenia) — jedna z lokacji pojawiających się w grach bazowanych na filmowym uniwersum, najczęściej główna lub startowa. Jest odpowiednikiem wioski Berk z filmów i serialu.

W grach

DreamWorks Dragons: Wild Skies

Wild Skies Berk Map

Mapa Berk w grze

W grze DreamWorks Dragons: Wild Skies wyspa Berk jest podzielona na kilka odrębnych obszarów, z których każdy zamieszkany jest przez inne gatunki smoków, rosną w nich różne typy roślin, które można zbierać, i można między tymi miejscami podróżować na swoim smoku.

Na geografię wyspy Berk w grze składają się: Berk Village, Unlandable Cove, Great West Ocean, Wrecker's Reef, Lava-Lout Island, The Woods That Howled, Badmist Mountain, Black Heart Bay oraz Wild Dragon Cliff.

Pierwszy lot odbywa się na grzbiecie Szczerbatka w lokacji Berk Village. Po odbyciu go, Czkawka oprowadza gracza po podstawowych miejscach w wiosce:

  • Sklep, w którym możemy zakupić wszystkie akcesoria niezbędne do zdobywania pożywienia dla smoków.
  • Stoisko, w którym można zdobyć i pokroić baraninę (mutton) potrzebną do wytresowania Śmiertnika Zębacza, czyli pierwszego w kolejności smoka do oswojenia. Baranina jest przydatna również podczas tresury innych smoków, między innymi Szeptozgona.

Poza tym w wiosce stoi kilku wikingów, którzy dają rozmaite wskazówki dotyczące tresury poszczególnych smoków. W wiosce nie można wytresować żadnego z latających gadów.

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Wyspa Berk jest podstawową lokacją, w obrębie której porusza się gracz. Znajdują się tam wszystkie najważniejsze elementy pozwalające prowadzić rozgrywkę.

Dragons-Rise-Berk-Village

Początkowo zadaniem gracza jest przede wszystkim oczyszczenie terenu z zalegających na nim kamieni oraz z porastających go drzew. Oczyszczona wyspa stanowi miejsce dla ulokowania platform ze smokami, a znajdujące się w jej obrębie łowiska i tartaki pozwalają na zbieranie podstawowych surowców - ryb i drewna. Na Berk znajdują się też kosze na ryby oraz stojak na drewno, dzięki którym można magazynować te zasoby.

Teren można też zagospodarować, stawiając na nim rozmaite budowle. Każda z nich wnosi w liczebność budowanej wioski określoną ilość wikingów. Nad Berk góruje masyw Twierdzy, której ulepszanie pozwala na stawianie kolejnych budowli i powiększanie wioski.

Poniżej Twierdzy, po lewej stronie, znajduje się dom Haddocków i rezydujący na platformie obok Szczerbatek, dzięki któremu gracz może poszukiwać jaj kolejnych gatunków smoków. Prawa strona kryje natomiast grotę wypełnioną lawą. Jest to wylęgarnia, w której znalezione jaja mogą się wykluć.

Jako że ograniczona powierzchnia wyspy nie jest w stanie pomieścić wielu smoków, gracz ma do dyspozycji smoczy hangar, do którego wejście znajduje się nad portem. Może w nim trzymać smoki, których nie wykorzystuje obecnie do zbierania surowców. Z kolejnymi ulepszeniami do hangaru można sprowadzać coraz więcej smoków.

Gra wymaga także powiększania terenu wioski poprzez odblokowywanie mostów do kolejnych fragmentów wyspy. Początkowo gracz porusza się wyłącznie po terenach Berk, jednak później jest w stanie dostać się zarówno na wyspy kryjące legowiska smoków legendarnych, jak i na Wyspę Berserków, Koniec Świata czy Swędzipachę.

School of Dragons

Berk.SOD

Berk jest jedną z lokalizacji w grze School of Dragons. Jest to pierwsza wioska, w której mieszkali wikingowie. Po aktualizacji w lutym 2019 roku, wypuszczonej z okazji premiery filmu Jak wytresować smoka 3, wikingowie przenieśli się na Nowe Berk, zaś ich dawny dom opustoszał.

Dostać się tam można za pomocą World Map lub własnego smoka. Na Berk znajdują się takie obiekty jak:

Zobacz też