FANDOM

Bernardyn II (ang. Hamish II) — syn i następca Bernardyna I. Był on jednym z wodzów plemienia Wandali.

Wygląd

Niewiele wiadomo o wyglądzie Bernardyna II, jego faktyczny wizerunek pojawia się jedynie na znalezionym przez Czkawkę obrazie. Według niego był dość wątłym i chudym chłopakiem, bardzo podobnym do samego Czkawki. Miał półdługie blond włosy.

Na portrecie wiszącym w Twierdzy chłopak jest przedstawiony tak, jak początkowo miał być namalowany również Czkawka - jako krzepki, silny wiking.

Historia

Jeźdźcy smoków

Bernardyn II razem ze swoim ojcem zostaje wspomniany w odcinku Krótka historia pewnego portretu. Ich portret znajduje się w Twierdzy, razem z wizerunkami innych wodzów Berk. Bernardyn II jest tam przedstawiony jako postawny, młody wiking. W tym samym miejscu ma także zawisnąć obraz przedstawiający Stoicka i Czkawkę.

Podczas oglądania galerii Sączysmark oraz Śledzik znajdują za portretem Bernardynów mapę skarbu stworzoną przez Bernardyna II i razem z Mieczykiem i Szpadką postanawiają go odszukać. Przechodzący obok Pyskacz ostrzega ich jednak, że wiele osób straciło kończyny albo życie z powodu tej legendy - nawet on ze Stoickiem próbowali odnaleźć kosztowności, jednak bez powodzenia. By młodzież nie skorzystała z mapy, zabiera ją ze sobą.

Na odsłonięciu nowego portretu młody Haddock zauważa, że został na nim namalowany jako postawny wiking, którym nie jest. Zwraca na to uwagę ojcu, jednak ten nie widzi żadnego problemu. Chłopak jest zawiedziony faktem, że Stoick woli wersję swojego syna z obrazu od tej rzeczywistej.

Mapa Bernardyna

Mapa Bernardyna II

Bliźniaki, Sączysmark i Śledzik nie poddają się tymczasem w swoich dążeniach i wykradają mapę Bernardyna II z kuźni Pyskacza, na czym przyłapują ich Czkawka i Astrid. Dziewczyna uważa eskapadę za głupotę, jednak Czkawka przypomina sobie, że jego ojcu mimo próby nie udało się odnaleźć skarbu i postanawia sam to zrobić, by tym samym zyskać jego szacunek i udowodnić mu, że mimo wątłej postury jest coś wart.

Kiedy po rozwiązaniu kilku zagadek wreszcie dociera do jaskini ze skarbem, odnajduje obraz Bernardyna II, na którym przedstawiono go zupełnie inaczej niż na portrecie w Twierdzy - jako wątłego i chudego chłopaka podobnego do Czkawki. Haddock zdaje sobie sprawę, że bycie dobrym wikingiem nie zależy od siły mięśni, gdyż nawet Bernardyn II był taki jak on.

Kiedy Stoick widzi ten rysunek, każe Wiadru namalować nowy portret siebie i Czkawki, przedstawiający ich takimi, jakimi są w rzeczywistości.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier