FANDOM

Berthel (ang. Berthel) — łowca nagród, pracujący u boku swojego brata Amosa. Pojawia się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Apetyt na głowę. Jego cechą charakterystyczną są dwa haki, które służą mu za protezy obu dłoni.

Wygląd

Jest to średniego wzrostu mężczyzna, prawie że całkowicie pozbawiony włosów. Berthel nie posiada obu dłoni, a na ich miejscu założone ma dwie protezy w postaci niewielkich aczkolwiek ostrych jak brzytwa, metalowych haków. Jego oczy mają bladoniebieską barwę, a na jego twarzy, konkretniej na prawym policzku, widnieją dwie małe, dość charakterystyczne blizny, z czego jedna jest trochę większa od drugiej.

Berthel ubrany jest w zieloną koszulę, na którą założone ma coś w rodzaju skórzanej, brązowej kamizelki bądź naramienników. Jedna z protez mężczyzny jest przymocowana do jego ręki za pomocą kilku sznurów.

Charakter

Podobnie jak brat, Berthel jest niezwykle naiwny i strachliwy. Po bliższym przyjrzeniu się można także stwierdzić, że jest on trochę mniej inteligentny i sumienny w wykonywaniu swoich obowiązków od Amosa.

Zdolności

Choć początkowo na to nie wygląda, potrafi się on doskonale skradać i działać w ciszy, bowiem nocą udało mu się porwać Czkawkę, mimo że w jego pobliżu przebywała niezwykle czujna i niebezpieczna Nocna Furia. Jeżeli jednak chodzi o walkę, nie posiada on zbyt dużych umiejętności w tej dziedzinie, ponieważ już jeden człowiek jest w stanie pokonać jego i Amosa jednocześnie.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Berthel wraz z Amosem po raz pierwszy pojawiają się w odcinku Apetyt na głowę, kiedy to w nocy udaje im się porwać Czkawkę i przetransportować go na swój statek. Za dnia chłopak budzi się, wówczas pod podkład schodzą jego oprawcy. Bracia za pomocą silnego uderzenia w głowę zamierzają ponownie pozbawić go przytomności, by nie sprawiał im kłopotów. Czkawka powstrzymuje ich jednak mówiąc, że przez przypadek mogliby go zabić, a przecież Viggo chce go otrzymać żywego. Amos ma pewne wątpliwości, więc pyta brata co dokładnie było napisane w liście gończym, ale mężczyzna wyznaje mu, że nie wie, ponieważ go zgubił. Wiking karci brata, po czym mówi, że najwyżej powalą chłopaka trochę później. Jednakże Czkawka każe im sobie to darować i zaczyna straszyć ich swoimi przyjaciółmi, którzy rzekomo niedługo powinni się zjawić, aby go ocalić. W tym momencie na zewnątrz słychać jakiś hałas, a gdy mężczyźni idą to sprawdzić, na górze czeka już na nich Bestial, który bez większych problemów wyrzuca ich za burtę, po czym przejmuje Czkawkę.

W końcu udaje im się wrócić na statek, jednak i tym razem nie zabawiają oni tam zbyt długo, gdyż Stoick zaraz po wyciągnięciu z nich informacji o tym, co się stało z jego synem, ponownie wrzuca ich do wody.

W odcinku W potrzasku bracia próbują ukraść Czkawce prezent zaręczynowy dla Astrid, który ich zdaniem jest bezcenną biżuterią. Gdy tylko nadarza się okazja, Amos odbiera jeźdźcowi medalion, a następnie podczas pogoni kilkukrotnie przekazuje go pozostałym napastnikom, w tym Berthelowi, aby zdezorientować Haddocka. Gdy skradziony przedmiot ponownie znajduje się w rękach Amosa, ten czym prędzej z nim ucieka, zaś Czkawka wraz z Sączysmarkiem ruszają jego śladem.

Relacje

Amos

Relacje pomiędzy nimi nie zostały szczegółowo ukazane, jednakże można stwierdzić, że mężczyźni wzajemnie się o siebie troszczą i nie żywią do siebie zbyt długo urazy, jeśli jeden z nich zawiedzie drugiego.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier