FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy gatunku smoka. Jeśli szukasz postaci z filmu, sprawdź Biała Furia (postać).
Artykuł
— Wygląda zupełnie jak on!

— Druga Nocna Furia!
— Raczej... Dzienna...
— Biała Furia!

Czkawka i Astrid, Jak wytresować smoka 3

Biała Furia (ang. Light Fury) — rzadki gatunek smoka blisko spokrewniony z Nocną Furią, któremu nazwę nadali Czkawka i Astrid. Jedna z poznanych przedstawicielek tego gatunku to partnerka Szczerbatka, Białych Furii istnieje jednak więcej.

Wygląd

Anatomia Białej Furii jest bardzo zbliżona do Nocnej Furii, jednak posiada kilka zasadniczych różnic. Zaokrąglona głowa, osadzona na krótkiej szyi, pozbawiona jest kolców, zaś z tyłu wyrastają jedynie dwie pary wypustków, z czego większą z nich stanowią uszy.

Smok ma delikatną, smukłą budowę ciała, sprawia też wrażenie niezwykle lekkiego. Duże skrzydła pozwalają mu z gracją latać, zaś dwie pary zgrabnych kończyn - sprawnie poruszać się po ziemi. Grzbiet pozbawiony jest kolców, zamiast tego wyrasta z niego charakterystyczna wąska błona. Lotki u nasady ogona oraz wachlarz na jego końcu u Białej Furii mają zaokrąglony kształt.

Prócz białego ubarwienia, gatunek ten wyróżniają także jasnoniebieskie oczy. Całe ciało smoka delikatnie połyskuje, sprawiając wrażenie, jakby było pokryte brokatem; oprócz tego, na skrzydłach znajdują się finezyjne wzory o różowawym zabarwieniu, wyraźnie widoczne dopiero wówczas, gdy na skrzydła padnie światło lub gdy prześwieca ono przez skrzydła podczas lotu. To właśnie prawdopodobnie te wzory są odpowiedzialne za bioluminescencję (czyli zdolność świecenia w ciemności) tego gatunku.

Biała Furia jest trochę lżejsza i mniejsza od Nocnej.

Siedlisko i dieta

Białe Furie zamieszkują między innymi Ukryty Świat. Jest to jedyne poznane miejsce ich zamieszkania. Prawdopodobnie tak jak Nocne Furie, żywią się głównie rybami.

Zachowanie

Przypominające koty Białe Furie są delikatne i lubią zabawę, podobnie jak Szczerbatek, stają się jednak zaciekłe i opiekuńcze w obliczu zagrożenia.

Dragonpedia (nieoficjalne tłumaczenie)

Białe Furie są płochliwe, poważne i dumne. Trzymają się z dala od ludzi, przez co przez bardzo długi czas ich istnienie nie zostało odkryte. Potrafią jednak zaprzyjaźnić się zarówno z człowiekiem, jak i innym smokiem. Okazują wówczas lojalność, są pomocne.

Białe Furie, podobnie jak Nocne, wiążą się w pary na całe życie.

Moce i umiejętności

Ogień

Biała Furia posiada podobny do Nocnej Furii arsenał ognia. Potrafi strzelać ogniem w postaci potężnych, niszczycielskich pocisków plazmy.

Znikanie

Light

Furia znika po przelocie przez pierścień ognia

Ogień Białej Furii posiada jeszcze jedną istotną właściwość, mianowicie smok potrafi z jego pomocą zniknąć. Strzela plazmą przed siebie, i przelatuje przez eksplodujący pierścień ognia. Czyni to Furię zupełnie niewidzialną w ciemności, a jedyną oznaką, że tam jest, jest warkocz ognia, jaki ciągnie za sobą tuż po przelocie przez ogień, niczym u komety. Niewidzialność smok zawdzięcza zjawisku, w którym ogień rozgrzewa łuski smoka i sprawia, że zyskują one lustrzane właściwości, odbijając barwy otoczenia.

Zwinność

Dzięki swojemu podobieństwu do Nocnej Furii, smok jest jednym z najzwinniejszych lotników podbijających przestworza, a także poruszających się na ziemi. Mocne mięśnie w skrzydłach, lotki u nasady ogona oraz jego końcu sprawiają, że Furia jest zdolna do wykonywania skomplikowanych manewrów w locie. Potrafi bardzo szybko i wdzięcznie biegać oraz błyskawicznie poderwać się do lotu.

Bioluminescencja

Biała furia jws3 render bioluminescencja

Bioluminescencja u Białej Furii

Choć umiejętność ta nie jest pokazana w filmie, a jedynie w materiałach promocyjnych, to jak każdy smok znajdujący się wewnątrz Ukrytego Świata, Biała Furia wykazuje zdolność bioluminescencji, co oznacza, że całe jej ciało rozświetlają fantazyjne wzory, niewidoczne w świetle dziennym czy nawet nocnym i ujawniające się dopiero w ciemności ukrytej krainy. Wzory te pokrywają całe ciało i świecą niebieskawym światłem.

Słabości

  • Według Grimmela Gnębiciela, Białe Furie nie są w stanie pokonać wielkich odległości, lecąc bez przerwy, i potrzebują raz na jakiś czas postoju.
  • Wiążące się w pary na całe życie smoki zawsze będą trwać u boku swojego partnera i go bronić, co można wykorzystać podczas polowania.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Pisklę
  • Dorosły osobnik

Jajo

Jajo Białej Furii nie zostało ukazane gdziekolwiek, aczkolwiek można przypuszczać, że jego kolor zależny jest od smoka, który się z niego wykluje, a ze względu na pokrewieństwo z Nocną Furią, kształt jaja zapewne jest podobne do tego u kuzyna.

Pisklę

Zostało one pokazane jak dotąd w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising i tylko tam ono występuje. Piskle jest oczywiście mniejsze od dorosłego osobnika, chociaż proporcje pisklęcia w porównaniu do niego są całkiem dobrze zachowane, jedynie charakterystyczne wypustki z tyłu głowy są nieco powiększone i stanowią większy element głowy.

Tytan

Nie istnieją żadne poszlaki wskazujące na to, jak tytaniczna Biała Furia mogłaby wyglądać oraz czym cechować się w prawdopodobnych, nowych umiejętnościach.

Znane Białe Furie

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 3

Pierwsza poznana przedstawicielka gatunku Biała Furia po raz pierwszy pojawia się w ostatniej części trylogii. Szczerbatek znajduje ją w lesie, w którym smoczyca się ukrywa. Jest ona bardzo płochliwa względem ludzi i ucieka, gdy tylko zda sobie sprawę z ich bliskiej obecności. Później, gdy Szczerbatek usiłuje się jej przypodobać, obserwuje jego niezdarne amory z mieszaniną politowania i strachu. Wydaje się jednak zainteresowana jego towarzystwem. Biała Furia walczy u boku jeźdźców i ich smoków podczas wojny z Grimmelem Gnębicielem, zostaje także przez niego schwytana. W pewnym momencie zmuszona jest ruszyć na pomoc, by ocalić Szczerbatka. Niczym królewska para, razem odlatują do Ukrytego Świata na czele innych smoków i zakładają rodzinę.

Httydthwtrailer 2 59

Dwie Białe Furie w Ukrytym Świecie

Dwie inne Białe Furie, w tym jedna młoda, pojawiają się w Ukrytym Świecie, gdzie zapewne mieszka ich znacznie więcej. Jest to jedyne jak dotąd poznane siedlisko tego gatunku.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Image new
Biała Furia pojawiła się w grze wraz z aktualizacją z okazji nadchodzącej premiery filmu Jak wytresować smoka 3. Jednak jest dostępna tylko i wyłącznie dla członków płatnej usługi - Dragon Riders Club (ang. Klub Jeźdźców Smoków).

Biała Furia zamieszkuje małe wysepki zlokalizowane na lewo od Berk, nazwane Radiant Meadows.

School of Dragons

SoD-Light Fury 5
Biała Furia pojawia się także w grze School of Dragons wraz z nową aktualizacją, jednak jest dostępna tylko dla graczy, którzy wykupili członkostwo. Możliwe jest trenowanie smoczycy.
TU-Unnamed Light Fury-Promo

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Informacja o pojawieniu się smoka w grze pojawiła się wraz z aktualizacją 19 lutego 2019 roku, w której m.in. Biała Furia pojawiła się na logo.

Quest biała furia titan

Opis Questa

22 lutego 2019 roku rozpoczął się pierwszy Quest (ang. zadanie), dzięki któremu można było smoczycę zdobyć. Specjalne wydarzenie polegało na przeprowadzeniu odpowiedniej ilości rozgrywek z coraz to silniejszym przeciwnikiem. Za wygraną rozgrywkę gracz otrzymywał określoną ilość punktów o kształcie serca, symbolizujących zaufanie smoka (ang. Trust Points). Gracz musiał uzyskać 1000 punktów, aby zdobyć zaufanie Białej Furii - i móc ją dzięki temu wytresować.

Aby wziąć udział w wydarzeniu należało kliknąć w ikonkę symbolizującą Questy, obok przycisku PLAY. Na czas tej specjalnej okazji na ikonce znajdywała się podobizna smoczycy.

Mała biała furia titan uprising

Mała Biała Furia

Wraz z dołączeniem do wydarzenia, gracz otrzymywał najpierw małą Białą Furię, jak każdego innego smoka, jednak smoczycy nie dało się wytresować dopóki nie uzbierało się wymaganej ilości punktów. To oznacza, że do tego czasu smok pozostaje mały.

Po zakończeniu Quest'a, ilość zdobytych punktów zapisuje się, dzięki czemu gracze, którym nie udało się wytresować smoka, mają na to szansę w przyszłości, podczas kolejnych specjalnych okazji.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćEgg BiterOgnisty KoszmarFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSkrzydłocieńSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtail
Tracker class GruchotnikRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Sharp class BurzochlastDiabelski DerwiszDrzewokosHackatooKroplorwijShivertoothSmętny ZgrzytaczStingerSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Krzyż Berk WilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
TU-Hybrydy AbomibumbleBrooding BoltstamperDeathly GaleslashGhastly ZapplejackHushbogle
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Przypisy