FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy gatunku smoka. Jeśli szukasz postaci z filmu, sprawdź Biała Furia (postać).
Artykuł
— Wygląda zupełnie jak on!

— Druga Nocna Furia!
— Raczej... Dzienna...
— Biała Furia!

Czkawka i Astrid, Jak wytresować smoka 3

Biała Furia (ang. Light Fury) — płochliwy i skryty gatunek smoka, blisko spokrewniony z Nocną Furią, pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 3, któremu nazwę nadali Czkawka i Astrid. Przedstawiciel klasy uderzeniowej. Jedna z poznanych przedstawicielek tego gatunku to partnerka Szczerbatka, jednak Białych Furii istnieje więcej.

Wygląd

Anatomia Białej Furii jest bardzo zbliżona do budowy Nocnej Furii, jednak posiada kilka zasadniczych różnic. Zaokrąglona głowa, osadzona na krótkiej szyi, pozbawiona jest większości wypustek - z tyłu wyrastają ich jedynie dwie pary, z czego większą z nich stanowią uszy.

Smok ma delikatną, smukłą budowę ciała, sprawia też wrażenie niezwykle lekkiego. Duże skrzydła pozwalają mu z gracją latać, zaś dwie pary łap - sprawnie poruszać się po ziemi. Grzbiet pozbawiony jest kolców, zamiast tego wyrasta z niego charakterystyczna wąska błona. Lotki u nasady ogona oraz wachlarz na jego końcu u Białej Furii mają zaokrąglony kształt.

Prócz białego ubarwienia, gatunek ten wyróżniają także jasnoniebieskie oczy. Całe ciało smoka delikatnie połyskuje, sprawiając wrażenie, jakby było pokryte brokatem; oprócz tego, na skrzydłach znajdują się finezyjne wzory o różowawym zabarwieniu, wyraźnie widoczne dopiero wówczas, gdy na skrzydła padnie światło lub gdy prześwieca ono przez skrzydła podczas lotu. To właśnie prawdopodobnie te wzory są odpowiedzialne za bioluminescencję (czyli zdolność świecenia w ciemności) tego gatunku.

Biała Furia jest trochę lżejsza i mniejsza od Nocnej.

Siedlisko i dieta

Białe Furie zamieszkują między innymi Ukryty Świat. Jest to jedyne poznane miejsce ich zamieszkania.

Prawdopodobnie tak jak Nocne Furie, żywią się głównie rybami.

Zachowanie i tresura

Przypominające koty Białe Furie są delikatne i lubią zabawę, podobnie jak Szczerbatek, stają się jednak zaciekłe i opiekuńcze w obliczu zagrożenia.

Dragonpedia (nieoficjalne tłumaczenie)

Białe Furie są bardzo płochliwe. Trzymają się z dala od ludzi, przez co przez bardzo długi czas ich istnienie nie zostało odkryte. Potrafią jednak zaprzyjaźnić się zarówno z człowiekiem, jak i innym smokiem. Okazują wówczas lojalność, są pomocne. Podobnie jak Nocne Furie, wiążą się w pary na całe życie.

Gatunek trudno jest wytresować ze względu na jego nadzwyczajną płochliwość, jednak gdy uda się przykuć uwagę zwierzęcia i pokazać mu, że nie ma się złych intencji, smok potrafi przekonać się do człowieka i się z nim zaprzyjaźnić. Pomocne w zdobyciu pełnego zaufania smoka może być także uratowanie go z opresji.

Moce i umiejętności

Ogień

Biała Furia posiada podobny do Nocnej Furii arsenał ognia. Potrafi strzelać ogniem w postaci potężnych, niszczycielskich pocisków plazmy.

Znikanie

Light

Furia znika po przelocie przez pierścień ognia

Ogień Białej Furii posiada jeszcze jedną istotną właściwość, mianowicie smok potrafi z jego pomocą zniknąć. Strzela plazmą przed siebie, i przelatuje przez eksplodujący pierścień ognia. Czyni to Furię chwilowo niewidzialną. Ten efekt smok zawdzięcza zjawisku, w którym ogień rozgrzewa łuski smoka i sprawia, że zyskują one lustrzane właściwości, odbijając barwy otoczenia.

Zwinność

Dzięki swojemu podobieństwu do Nocnej Furii, smok jest jednym z najzwinniejszych lotników podbijających przestworza, a także poruszających się na ziemi. Mocne mięśnie w skrzydłach, lotki u nasady ogona oraz jego końcu sprawiają, że Furia jest zdolna do wykonywania skomplikowanych manewrów w locie. Potrafi szybko i wdzięcznie biegać oraz błyskawicznie poderwać się do lotu.

Bioluminescencja

Biała furia jws3 render bioluminescencja

Bioluminescencja u Białej Furii

Choć umiejętność ta nie jest pokazana w filmie, a jedynie w materiałach promocyjnych, to jak każdy smok znajdujący się wewnątrz Ukrytego Świata, Biała Furia wykazuje zdolność bioluminescencji, co oznacza, że całe jej ciało rozświetlają fantazyjne wzory, niewidoczne w świetle dziennym czy nawet nocnym i ujawniające się dopiero w ciemności ukrytej krainy. Wzory te pokrywają całe ciało i świecą niebieskawym światłem.

Etapy rozwoju

  • Pisklę
  • Dorosły osobnik

Jajo

Jajo Białej Furii nie zostało nigdzie ukazane, aczkolwiek można przypuszczać, że jego kolor zależny jest od smoka, który się z niego wykluje - czyli prawdopodobnie biały - a ze względu na pokrewieństwo z Nocną Furią, kształt jaja zapewne jest podobny do tego u kuzyna - okrągły i niezbyt duży.

Pisklę

Pisklę Białej Furii pokazane jak dotąd w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising i tylko tam ono występuje. Pisklę jest oczywiście mniejsze od dorosłego osobnika, chociaż proporcje pisklęcia w porównaniu do niego są całkiem dobrze zachowane, jedynie charakterystyczne wypustki z tyłu głowy są nieco powiększone i stanowią większy element głowy.

Tytan

Nie istnieją żadne poszlaki wskazujące na to, jak tytaniczna Biała Furia mogłaby wyglądać, gdyż w grach po osiągnięciu tego etapu rozwoju smok nie zmienia wyglądu.

Słabości

  • Według Grimmela Gnębiciela, Białe Furie nie są w stanie pokonać wielkich odległości, lecąc bez przerwy, i potrzebują raz na jakiś czas postoju.
  • Wiążące się w pary na całe życie smoki zawsze będą trwać u boku swojego partnera i go bronić, co można wykorzystać podczas polowania.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 3

Pierwsza poznana przedstawicielka gatunku Biała Furia pojawia się w ostatniej części trylogii. Szczerbatek znajduje ją w lesie, w którym smoczycę zostawili łowcy. Jest ona bardzo płochliwa względem ludzi i ucieka, gdy tylko zda sobie sprawę z ich bliskiej obecności. Nie zdaje sobie sprawy, że jest przynętą na Nocną Furię. Podczas relokacji Berkian smoczyca leci razem z nimi. W pewnej chwili znienacka zrzuca Czkawkę z grzbietu Szczerbatka, przekonana, że człowiek go niewoli, jednak Szczerbatek natychmiast nurkuje za swoim przyjacielem, wywołując zdumienie u smoczycy.

Nocą, na Nowym Berk, Biała Furia wyciąga Szczerbatka z namiotu, w którym ten śpi razem z Czkawką, i prowadzi na plażę, gdzie smoki rozpoczynają zaloty. Sama bardzo zgrabnie podchodzi do swojej części zadania, jednak gdy Szczerbatek usiłuje się jej przypodobać, korzystając z pomocy obserwującego ich Czkawki, smoczyca obserwuje jego niezdarne amory z mieszaniną politowania i strachu. W przypływie niechęci ucieka nawet na drzewo, jednak wykonany przez Szczerbatka rysunek zdobywa jej serce. Chcę poprowadzić smoka za sobą, ale ten ze względu na swoją protezę nie może się wzbić w powietrze. Biała Furia odlatuje więc sama.

Httydthwtrailer 2 59

Dwie Białe Furie w Ukrytym Świecie

Gdy Szczerbatek, mając już automatyczny ogon, odnajduje smoczycę w chmurach, ta uczy go znikać, a później odbywają razem romantyczny lot. Biała Furia prowadzi towarzysza do swojego domu - Ukrytego Świata. Okazuje się, że mieszka tam więcej smoków z jej gatunku. Te wraz z innymi oddają pokłon nowemu królowi smoków.

Po przybyciu do podziemnej kryjówki Czkawki i Astrid okazuje się, że Biała Furia została u boku Szczerbatka, który rządzi wszystkimi smokami. Gdy ten jest zmuszony ewakuować swoich przyjaciół na Nowe Berk, smoczyca podąża za nim. Jest gotowa przekonać się do ludzi, jednak zostaje razem ze Szczerbatkiem schwytana przez Grimmela. Dzięki niej Grimmel jest w stanie zaszantażować alfę i bez wysiłku zdobyć całe stado.

Gdy Czkawka uwalnia swojego przyjaciela, Grimmel dosiada Białej Furii, otumaniając ją jadem Śmierciozaurów. Czkawce z pomocą kostiumu udaje się dolecieć do smoczycy i strącić z niej łowcę, jednak w międzyczasie Szczerbatek zostaje postrzelony i Czkawka decyduje się poświęcić życie - prosi smoczycę o uratowanie Szczerbatka i puszcza się jej. Biała Furia łapie partnera i bezpiecznie odstawia na klif, po czym wraca po Czkawkę. Uśmiecha się do niego, a nawet pozwala mu się pogłaskać. Gdy Czkawka decyduje się wypuścić smoki, by wróciły do Ukrytego Świata, Biała Furia odlatuje razem z nimi.

Wraz ze Szczerbatkiem zakładają rodzinę i doczekują się trójki piskląt. Około dekadę od rozstania z ludźmi Biała Furia ponownie spotyka się z jeźdźcami, Czkawką i Astrid, oraz z ich dziećmi, i obie rodziny udają się na wspólny lot, podczas którego smocza matka towarzyszy swoim maluchom i pilnuje ich.

Znani przedstawiciele

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Image new
Unikatowy osobnik z gatunku Biała Furia, partnerka Szczerbatka, pojawił się w grze wraz z aktualizacją w lutym 2019 roku z okazji premiery filmu Jak wytresować smoka 3. Smoczyca jest dostępna tylko i wyłącznie dla abonentów gry, zaliczających się do Dragon Riders Club. Jest ekskluzywnym smokiem do poszukiwań. Może znajdować zarówno jaja gatunków, jak i unikalnych przedstawicieli.

Biała Furia zamieszkuje małe wysepki zlokalizowane na lewo od Berk, zwane Radiant Meadows.

Niemożliwe jest znalezienie jaja dzikiej Białej Furii.

School of Dragons

SoD-Light Fury 5
Biała Furia pojawia się także w grze School of Dragons wraz z nową aktualizacją. Występuje w kilku misjach, m.in. prowadzi bohaterów do Ukrytego Świata. Możliwe jest również trenowanie smoczycy, jednak, podobnie jak Szczerbatek, jest dostępna tylko dla graczy, którzy wykupili złote członkostwo.

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

TU-Unnamed Light Fury-Promo
Informacja o pojawieniu się smoka w grze pojawiła się wraz z aktualizacją 19 lutego 2019 roku, w której m.in. Biała Furia pojawiła się na logo.
Quest biała furia titan

Opis Questa

22 lutego 2019 roku rozpoczął się pierwszy Quest (ang. zadanie), dzięki któremu można było smoczycę zdobyć. Specjalne wydarzenie polegało na przeprowadzeniu odpowiedniej ilości rozgrywek z coraz to silniejszym przeciwnikiem. Za wygraną rozgrywkę gracz otrzymywał określoną ilość punktów o kształcie serca, symbolizujących zaufanie smoka (ang. Trust Points). Gracz musiał uzyskać 1000 punktów, aby zdobyć zaufanie Białej Furii - i móc ją dzięki temu wytresować.

Aby wziąć udział w wydarzeniu należało kliknąć w ikonkę symbolizującą Questy, obok przycisku PLAY. Na czas tej specjalnej okazji na ikonce znajdywała się podobizna smoczycy.

Mała biała furia titan uprising

Mała Biała Furia

Wraz z dołączeniem do wydarzenia, gracz otrzymywał najpierw małą Białą Furię, jak każdego innego smoka, jednak smoczycy nie dało się wytresować dopóki nie uzbierało się wymaganej ilości punktów. To oznacza, że do tego czasu smok pozostaje mały.

Po zakończeniu Questa, ilość zdobytych punktów zapisuje się, dzięki czemu gracze, którym nie udało się wytresować smoka, mają na to szansę w przyszłości, podczas kolejnych specjalnych okazji.

Ciekawostki

  • Jest to jeden z dwóch gatunków smoków pojawiających się w serii filmowej, których oczy zdają się świecić w ciemności - drugim z nich jest Hobgobbler.
  • Biała Furia jest jednym z trzech gatunków o anatomii zbliżonej do Nocnej Furii. Pozostałe to Sand Wraith i Woolly Howl.
  • Według książki Jak wytresować smoka 3: Opowieść filmowa, dwie Białe Furie pojawiające się wewnątrz Ukrytego Świata są rodzicami partnerki Szczerbatka, co wydaje się mało prawdopodobne, gdyż jedna z nich wygląda jedynie na podrośnięte pisklę.

Przypisy

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki