FANDOM

Big Buff (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawiciel gatunku Bawoleń, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Ostatni smok na świecie, oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Jego umaszczenie składa się z płowych, złocistych i kremowych odcieni. Dużą część stanowi właśnie płowy, na skrzydłach, rogach i głowie dominuje bladokremowy, z kolei w centralnej części grzbietu i małym kawałku szyi znajduje się gradient złota. W niektórych miejscach występują również ciemnobrązowe plamki.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok pojawia się w odcinku Ostatni smok na świecie. Jeźdźcy dowiadują się, że jedynym lekarstwem na Plagę Odyna, na którą zapadła Astrid, jest ślina smoka zwanego Bawoleniem. Jedynym problemem jest fakt, iż gatunek ten jest już uważany za wymarły. Szukając jego potencjalnej lokalizacji, przyjaciele trafiają na ślad w notatkach ze Smoczego Oka. Przy pomocy bliźniaków układają mapę, prowadzącą ich do wyspy, gdzie może mieszkać Bawoleń.

Po dłuższych poszukiwaniach odnajdują jednego osobnika. Okazuje się on być bardzo spokojny i bez problemu pobierają od niego ślinę, jednak ta szybko wyparowuje. Próba zabrania Big Buffa na Koniec Świata również kończy się fiaskiem, bo dotąd stateczne zwierzę po oddaleniu się od wyspy i rosnących na niej ziół - źródła jego pokarmu - zaczyna szaleć, nadymając się, strzelając kolcami i ziejąc ogniem wokół siebie. Jeźdźcy decydują się zatem na odwrotny krok i przywożą Astrid do smoka. Lekarstwo początkowo nie chce działać, aż Czkawka orientuje się, że dopiero ślina zmieszana z ziołami, którymi żywi się smok, jest właściwą leczniczą mieszanką.

W tym momencie jednak na wyspie zjawiają się Łowcy Smoków, doprowadzeni tam przez jeźdźców, i pętają smoka, chcąc zabrać go na targ. Bawoleń nie protestuje tak długo, dopóki znajduje się na wyspie. Gdy jednak zostaje zatrzaśnięty w klatce na statku, ponownie nadyma się i zieje potężnym strumieniem ognia. Uwalnia się, niszcząc przy tym statek, i spokojnie powraca na swoją wyspę.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier