FANDOM

Thunder-ear

Burzowe ucho

Burzowe ucho (ang. Thunder Ear) — metalowe urządzenie, domyślnie służące do przechwytywania odległych dźwięków. Z czasem zaczęto je również wykorzystywać na odwrót, niczym wielki megafon - do nadawania komunikatów. W ten sposób funkcjonowało tylko na Końcu Świata.

Opis

Wyglądem przypomina wielki metalowy róg, którego jeden koniec jest wąski, zakończony czymś w rodzaju lejka, zaś drugi rozszerzony, o średnicy osiągającej kilka metrów.

Szeroki koniec służy zbieraniu nawet najcichszych dźwięków z otoczenia - dzięki zwężającej się konstrukcji rogu dźwięk jest wzmacniany, a po przytknięciu ucha do drugiego końca rogu można go bardzo dobrze usłyszeć.

Mieczyk i Szpadka odkryli również inne zastosowanie Burzowego ucha - kiedy mówi się coś, zbliżając usta do wąskiego końca, urządzenie nagłaśnia wypowiadane słowa, tak, że mogą być słyszalne na dużym obszarze (np. wioski).

Historia

10482498 1463865997217438 2747052195466986329 n

Czkawka prezentuje ojcu Burzowe ucho

Burzowe ucho pojawia się w odcinku Bim! Bam! Bom!. Zostało skonstruowane przez Czkawkę, by móc usłyszeć, kiedy Krzykozgon zbliży się do Berk. Zostało jednak zniszczone podczas zabawy przez grasujące po wyspie trzy młode Gromogrzmoty - Bima, Bama i Boma. Później okazało się, że zostało zrekonstruowane i pojawiło się w odcinku Mieczyk, Szpadka i Toporek na Końcu Świata.
Zniszczone burzowe ucho

Zniszczone ucho

Z jego pomocą bliźniaki Thorston prowadziły tam poranne audycje, budzące niejednokrotnie pozostałych jeźdźców. Sączysmark wyraża się o tym sposobie wykorzystania nieco pogardliwie, wyraźnie zaznaczając, że tylko bliźniaki mogły wpaść na używanie Burzowego ucha na opak.