FANDOM

Byczowiec (ang. Bullrougher) — gatunek smoka, który pojawia się w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Najbardziej przypomina filmowego Gronkiela, choć z wydłużonym ciałem, znacznie dłuższymi łapami i wielkimi skrzydłami. Jego ciało jest potężne, zaś skóra, jak sugeruje nazwa gatunku, gruba i szorstka, doskonale broniąca smoka przed atakami nieprzyjaciela. Ma kolor szary, bury lub brązowy (barwa góry, wewnątrz której smok się urodził). Duże skrzydła umożliwiają zwinne i dość szybkie latanie. Na czubku głowy posiada jeden bardzo długi (około 60 cm) i ostry róg, służący do ataku ofiary. 

Zdolności

Róg smoka jest doskonałym elementem zarówno obronnym, jak również bronią służącą do ataku. Ponadto smok potrafi ziać długimi strumieniami ognia.

Siedlisko

Byczowce zamieszkują trawiaste kryjówki w wielkich górskich jaskiniach, w których również się wykluwają.

Tresura

Smoki te są cenionymi wierzchowcami wikingów z różnych klanów.

Znane smoki

Ciekawostki

  • Podczas Smoczej Rebelii, Byczowce służą armii Alvina Przechery jako smoki wierzchowe podczas walk i pościgów. To wskazuje więc na fakt, że smoków tych nie ogarnia Czerwona Furia.

Zobacz też