FANDOM

Krzyż Berk
Bystrzak (ang. Flashburn) — założyciel i właściciel szkoły walki na miecze, pojawia się w książkach Cressidy Cowell. Posiada smoka z gatunku Czerwony Tygrys.

Wygląd i charakter

Mężczyzna ma długie blond włosy. Nosi pas, do którego przyczepione są dwie pochwy z jego najlepszymi mieczami.

Bystrzak to niezwykle energiczny człowiek, który nie grzeszy skromnością. Wobec swoich gości odnosi się z brakiem szacunku i lekceważeniem.

Historia

Poszukiwanie korony

Czarownica Ekscelina zażądała od Bystrzaka, by odnalazł zaginioną koronę, jedno z legendarnych Insygniów Władcy Zachodniej Dziczy. Mężczyzna założył swoją szkołę, w której podziemiach poszukiwał skarbu przez ponad 20 lat.

How to Steal a Dragon's Sword

Bystrzak wita przybyłych do swojej szkoły nowych uczniów i ogólnie przedstawia im zasady w niej obowiązujące. Później nie pojawia się, do czasu, gdy Czkawka zostaje wysłany przez czarownicę do podziemi, by znalazł koronę. Tam chłopak napotyka uwięzionego w sieci Lepkorobala Bystrzaka, który również podjął jedną z wielu kolejnych prób odnalezienia skarbu.

Ciekawostki

  • Bystrzak napisał książkę pod tytułem Stylowa walka mieczem, z której można dowiedzieć się o różnych manewrach i pozycjach przydatnych w walce.

Zobacz też