FANDOM

Chimeragon (brak polskiego tłumaczenia) — hybryda kilku gatunków smoków, zaliczana do klasy tajemniczej, po raz pierwszy i jedyny pojawiająca się w grze DreamWorks Dragons: Dawn of New Riders.

Wygląd

Chimeragon to średniej wielkości smok, poruszający się na czterech łapach. Ma stosunkowo małą głowę z długim pyskiem, z której wyrastają dwa proste i grube, skierowane do tyłu rogi, a także dwie przypominające uszy wypustki i cztery mniejsze, po dwie z każdej strony głowy.

Posiada stosunkowo krótkie ciało i ogon, które są pokryte dużymi łuskami, podobnie jak u pancernika. Jest też wyposażony w parę dużych skrzydeł z łuskami przypominającymi pióra z ostrymi krawędziami. Jego łapy są krótkie i krępe, każda zakończona czterema okrągłymi pazurami.

Chimeragon jest hybrydą, stworzoną przez Eir Stormheart z pomocą nauki. Ani dokładny proces tworzenia hybrydy, ani użyte do jej stworzenia gatunki smoków nie są znane. Według twórców "należy spojrzeć na moc Patcha, aby zrozumieć, które gatunki są przodkami Chimeragona". Wskazuje to na użycie smoków, które mogą strzelać lodem, błyskawicami i ogniem.

Siedlisko i dieta

Nie istnieje naturalne siedlisko tej hybrydy, gdyż została ona stworzona przez człowieka i nie występuje w naturze. Jedynym istniejącym osobnikiem jest smok obecnie należący do Scribblera, Patch, który odradza się co siedem dni. Przedtem hybryda ta była w rękach Eir Stormheart.

Nieznana jest dieta Chimeragona.

Zachowanie i tresura

Chimeragon wydaje się być stosunkowo przyjaznym i figlarnym gadem - lubi wystawiać język z paszczy i robić koziołki w powietrzu. Wydaje dźwięk podobny do warczenia i skomlenia psów. To bardzo lojalny smok, który trzyma się swojego jeźdźca w każdej sytuacji i nie zawaha się zaryzykować życia, aby go chronić.

Chimeragony są bardzo łatwe do wyszkolenia, ponieważ nie mają oporów w stosunku do ludzi. Jedną z metod jest klasyczne dotykanie pyska. Po wyszkoleniu smok pozostanie całkowicie lojalny wobec swojego trenera, chyba że nie będzie dobrze traktowany.

Moce i umiejętności

Szybki wzrost

Chimagony mają niezwykle szybkie tempo wzrostu, zauważalne w ciągu kilku minut. Wraz ze wzrostem wielkości, smok zdobywa również nowe umiejętności.

Ze względu na ich szybki wzrost, Chimeragony mają niezwykle krótki okres życia, wynoszący zaledwie tydzień.

Odradzanie się

Kiedy Chimeragon umiera, zamienia się w jajko, z którego wylęga się następny smok, o innym ubarwieniu. Nie wiadomo jednak, czy smok pamięta coś z poprzedniego życia.

Ogień

Chimeragony mają wiele rodzajów ognia. Są w stanie ziać lodem jako pisklęta, błyskawicami jako dorosłe i ogniem jako formy tytaniczne.

  • Pole elektryczne: Chimeragony są zdolne do wytworzenia silnego pola energii elektrycznej w postaci „bańki”.To pole otacza smoka i rozszerza się, rażąc prądem przeciwników w promieniu wybuchu.
  • Mroźny oddech: Chimeragony są również w stanie wytworzyć strumienie zamarzającej, przypominającej mgłę substancji, używanej do spowalniania przeciwnika.
  • Ognisty podmuch: Chimeragony mogą wystrzelić dużą kulę ognia w niebo, która powraca i powoduje dużą eksplozję, raniąc wszystkich przeciwników w promieniu wybuchu.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły
  • Tytan

Jajo

Jajo Chimeragona jest dość duże, mniej więcej w połowie tak wysokie jak człowiek. Zwykle jest owalne, o fakturze przypominającej kryształ, którego barwa odwzorowują kolory pisklęcia. Spomiędzy "łusek" tworzących skorupę jaja emanuje niebieska, pulsująca poświata. Wykluciu się smoka towarzyszą jednoczesne eksplozje lodu, błyskawic i ognia.

Pisklę

Pisklę Chimeragona poza wielkością niewiele różni się od dorosłego osobnika. Przede wszystkim ma znacznie mniejszą powierzchnię skrzydeł, a także drobniejsze wypustki okalające głowę. Ta forma smoka jest w stanie ziać lodem.

Tytan

Tytaniczne Chimeragony są większe niż zwyczajne dorosłe osobniki. Wzory na ciele i kolory zmieniają się wraz z wiekiem aż do osiągnięcia etapu tytana. Ta forma smoka potrafi ziać ogniem.

Słabości

  • Ze względu na ich krótkie życie, Chimeragony nie są w stanie bronić się przez cały czas i stanowią łatwy cel dla drapieżników podczas ich odrodzenia (po śmierci i przed wykluciem się).

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Dawn of New Riders

  • Patch (jedyna stworzona hybryda)

W grach

DreamWorks Dragons: Dawn of New Riders

Chimeragon o imieniu Patch pojawia się w tej grze jako smok Scribblera, który jest głównym bohaterem opowieści.

Ciekawostki

  • Nazwa Chimeragon to połączenie słów "Chimera" i "dragon".
    • W mitologii greckiej Chimera jest potworem, który jest po części lwem, częściowo kozą i częściowo wężem z umiejętnością ziania ogniem.
    • Jak dotąd termin ten wydaje się być używany do wyjaśnienia, że ten smok jest hybrydą między kilkoma gatunkami smoków. Oznacza to, że Chimeragon jest prawdopodobnie rodzajem pseudonimu dla tego rodzaju smoka, a nie oficjalną nazwa gatunku, bo trudno też mówić tu o gatunku - stworzony został tylko jeden tego typu osobnik.
  • Zdolność Chimeragona do odrodzenia się po jego śmierci upodabnia go do feniksów z mitologii greckiej.
  • Projekt Chimeragona, a konkretnie głównego bohatera gry Patcha opiera się na prawdziwych zwierzętach, w tym łuskowcu i wilku, podczas gdy zdolność odrodzenia się została zainspirowana feniksem.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSkrillknapper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki