FANDOM

Clawlifter (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawiciel gatunku Shovelhelm, pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2 oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Smok ten rozmiarem i budową ciała nie różni się od pozostałych przedstawicieli swojego gatunku. Jego skóra ma jasnozieloną barwę z domieszką koloru niemal białego na podbrzuszu, kryzie i skrzydłach. Dodatkowo jego ciało pokryte jest fioletowymi plamami na skrzydłach, grzbiecie, ogonie, głowie i łapach.

Historia

Jak wytresować smoka 2

Clawlifter pojawia się już w chwili porwania Czkawki, gdy ściąga chłopaka z siodła i zanosi do Smoczego Sanktuarium. Czkawka próbuje zjednać sobie smoki płonącą klingą Piekielnika, na co reaguje większość z nich, jednak Clawlifter ciągle nie ufa przybyszowi i dopiero niewielki wybuch gazu Zębiroga przekonuje Shovelhelma do człowieka. Tak jak inne smoki z Sanktuarium, podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium bierze on udział w walce. Oszołomostrach Valki zostaje pokonany, a przeciwnik przejmuje kontrolę nad smokami i opanowuje także Clawliftera, który, posłuszny nowemu alfie, walczy u jego boku i leci na Berk. Smok odzyskuje nad sobą panowanie, gdy Szczerbatek pokonuje Oszołomostracha i sam zostaje nowym alfą. Wraz z całym stadem na stałe osiada na wyspie Berk.

Jak wytresować smoka 3

Choć Clawlifter nie pojawia się w filmie, prawdopodobnie razem z innymi smokami i wikingami opuszcza rodzinną wyspę berkian i zatrzymuje się na Nowym Berk. Po pokonaniu Grimmela wraz z całym stadem przenosi się do Ukrytego Świata.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Galeria

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier