FANDOM

Czerwony Piekący Swędzoczerw (z ang. Red-Hot Itchyworm) — jeden z gatunków nanosmoków, pojawiający się w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Czerwony Gorący Swądorobal to bardzo mały smok przypominający czerwonego węża. Ma dwie małe kończyny i pokryty jest żółtymi paskami. Nie ma skrzydeł. Posiada ostre zęby.

Zachowanie

Jak wskazuje ich imię, dotknięcie jednego z nich powoduje straszliwe pieczenie skóry. Właśnie z tego powodu nikt nigdy nie złapał tego smoka i nie przebadał. Nanosmoki żywią się krwią. Dostawczy się na skórę człowieka, przemieszczają się po niej, nie przestając gryźć. Miejsce ugryzienia parzy godzinami, nawet mimo prób znieczulenia go zimną wodą. 

Historia

Smoki pojawiają się w powieści Drapieżne smoki dla początkujących. Stada smoków z tego gatunku pokrywają podłogę Biblioteki Publicznej Zakutych Pał, zabezpieczając ją przed złodziejami i intruzami. Z tego powodu każdy, kto chce się po niej poruszać, musi założyć specjalne buty, chroniące przed wysoką temperaturą i smoczym ogniem. Na stadko smoków upadł Szkaradny Bibliotekarz, po porażce w walce z Kamikazią.

Ciekawostki

  • Swędzoczerwie mają taktykę obrony zbliżoną do pojawiających się w serialu i filmach Ognioglist.

Zobacz też