FANDOM

Deathly Galeslash (brak polskiego tłumaczenia) — rodzaj smoka określanego jako krzyżówkę gatunków Burzochlasta oraz Śmiertnika Zębacza, który po raz pierwszy i jedyny pojawia się w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising.

Wygląd

Smok ten, jako hybryda dwóch gatunków o różnej anatomii, posiada cechy właściwe dla każdego z nich. Wyróżniają się one w poszczególnych częściach ciała zwierzęcia.

Ogólną budowę Galeslash ma po Śmiertniku Zębaczu, co ujawnia się m.in. w dwóch silnych łapach (z czego każda jest opatrzona trzema pazurami oraz trzema wypustkami z tyłu), podobnym korpusie oraz głowie, ozdobionej specyficzną koroną kolców - choć te bardziej przypominają raczej okrojoną kryzę Burzochlasta niż kolce Śmiertnika. Ponadto cechami odziedziczonymi po Burzochlaście są przede wszystkim dwie pary potężnych skrzydeł (z czego jedna służy jako podpora dla tułowia smoka podczas chodu), charakterystyczny dla tego gatunku ogon oraz "pręciki" wyrastające po bokach żuchwy smoka.

Siedlisko i dieta

Według gry, w której owa hybryda występuje, zwierzę preferuje leśne, zimowe bądź bagienne tereny.

Podobnie jak Burzuchlast i Zębacz, gustuje we wszelkiego rodzaju rybach.

Zachowanie i tresura

Smoki te, zważywszy na swoje dziedzictwo składające się z niebezpiecznych, chociaż pięknych smoków, bez wątpienia są pełne gracji i wdzięku, zarówno w bezruchu, jak i w powietrzu, gdzie zdolne są wykonywać wiele akrobacji. W polowaniu polegają na swoim wyostrzonym wzroku, który potrafi dostrzec zwierzynę z pokaźnych odległości a także węchu - właściwym dla rodzica z klasy tropicieli - w przypadku stracenia zdobyczy z oczu.

Moce i umiejętności

Ogień

Galeslash zieje ogniem opartym na podpalonym magnezie, który jest najgorętszym ogniem spośród wszystkich innych, potrafiący stopić wszystko na swojej drodze. W przypadku tego smoka, właściwie dla jego czteroskrzydłego przodka, układa się on w ognisty torus.

Wzrok i węch

Smok ma bardzo wyostrzone zmysły, zarówno węchu, jak i wzroku. Śmiertnikowi zawdzięcza umiejętność wyczucia zwierzyny z bardzo dużych odległości, co sprawdza się również w przypadku poszukiwań zaginionych osób.

Według opisu z gry DreamWorks Dragons: Titan Uprising, zwierzę potrafi zobaczyć jacze oko z odległości tysiąca stóp.

Zwinność

Posiadania dwóch par rozłożystych skrzydeł zapewnia mu doskonałą szybkość, zwrotność oraz koordynację ruchową. Smok umie wykonywać skomplikowane manewry w locie oraz radzić sobie na ostrych zakrętach. Bez wątpienia potrafi również zwinnie poruszać się po lądzie.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

W grach

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Opisana hybryda pojawia się jedynie w powyższej grze jako smok dostępny do zdobycia poprzez skrzyżowanie ze sobą Burzochlasta oraz Śmiertnika Zębacza.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki