Advertisement

Dom Hoffersonów (ang. Hofferson House) — dom znajdujący się w wiosce Berk, zamieszkiwany przez Astrid oraz jej rodziców. Został doszczętnie zniszczony po jednym z ataków Dagura, jednak później go odbudowano. W przybudówce mieszczącej się obok chaty mieszka Wichura.

Wygląd

Dom znajduje się w wiosce Berk. Stoi przy drodze do Twierdzy, blisko kuźni – budynki rozdziela jedynie droga do portu[1].

Chata jest drewniana. Ma kształt typowy dla budowli wikingów – stromy spadzisty dach przechodzący w boczne ściany. Tuż nad wejściem znajduje się wykonana z drewna podobizna głowy Śmiertnika Zębacza. Dach pokrywa wyblakły gont, umieszczone są na nim także ozdobne kolce, które nawiązują do wspomnianego gatunku smoka. Dom jest piętrowy. Po lewej stronie budynku stoi drewniane schronienie Wichury[2].

Na piętrze znajduje się łóżko Astrid, umiejscowione naprzeciw dużego okna. Wyposażenie parteru nie jest znane.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków

Dom Hoffersonów wielokrotnie pojawia się w serialu wśród zabudowań wioski, nie odgrywa jednak większej roli.

W odcinku Jak się zakłada Smoczą Akademię Wichura budzi rano Astrid, otwierając okiennice i wpuszczając światło do jej pokoju.

W odcinku Smoczy kwiat Astrid opiekuje się swoją chorą smoczycą, która odpoczywa w przybudówce. Dziewczyna próbuje poprawić jej humor, ale zwierzę tylko nieumyślnie strzela kolcami.

W odcinku Słodka Heathera (część 1) Astrid w nocy karmi Wichurę kurczakiem. Nagle smoczyca dostrzega w wiosce jakiś ruch. Jej zachowanie alarmuje Astrid, która po chwili zauważa, że przyczyną niepokoju Śmiertnika jest skradająca się Heathera. Później przybyszka nocą próbuje wkupić się w łaski smoczycy, przynosząc jej ulubione pożywienie. Ostatecznie kradnie z przybudówki obłaskawionego wierzchowca. Ponownie zabiera Wichurę z jej schronienia w odcinku Słodka Heathera (część 2).

W odcinku Żyj i pozwól latać Astrid znów karmi nocą Wichurę. Tym razem jest świadkiem przelotu Nocnej Furii i domyśla się, że Czkawka postanowił zignorować zakaz wodza zabraniający latania na smokach.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Drużyna Astrid w wyniku ataku samotnego statku Dagura Szalonego dom zostaje doszczętnie zniszczony. Jeźdźcy na wieść o tym przybywają na Berk. Choć matka i ojciec Astrid są cali i zdrowi, dziewczyna nie może sobie darować, że opuściła wyspę i zostawiła ją bez ochrony. Owocuje to pomysłem stworzenia Drużyny A.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Astrid's house.jpg

W grze dom Astrid jest miejscem, przy którym na drewnianym podeście rezyduje Wichura. Smoczycę można wysyłać stamtąd w podróże. Dach chaty pokrywa niebieski gont.

School of Dragons

W grze dom Astrid jest umiejscowiony na Berk poniżej Twierdzy, na tym samym poziomie co kuźnia. Stoi obok domu Śledzika oraz Mieczyka i Szpadki.

Galeria

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Przypisy

  1. W ten sposób dom jest umiejscowiony w większości odcinków serialu, jednak m.in. w odcinku W smokach nadzieja chata znajduje się na miejscu domu Jorgensonów, między domem Ingermanów a domem Thorstonów.
  2. W niektórych odcinkach, m.in. w odcinku Wielki lód, schronienie znika.

Zobacz też

Advertisement