Advertisement

Dom Ingermanów (ang. Ingerman House) — dom znajdujący się w wiosce Berk, zamieszkiwany przez Śledzika oraz najpewniej jego rodziców. W pokoju razem ze swoim jeźdźcem rezyduje również Sztukamięs.

Wygląd

Dom znajduje się w wiosce Berk. Stoi przy placu poniżej Twierdzy. Jest umiejscowiony między spichlerzem a domem Jorgensonów.

Chata jest drewniana. Ma kształt typowy dla budowli wikingów – stromy spadzisty dach przechodzący w boczne ściany. Tuż nad wejściem znajduje się wykonana z drewna podobizna głowy i skrzydeł Gronkla. Dach pokrywa wyblakły gont, umieszczone są na nim także kamienne wypustki, które nawiązują do wspomnianego gatunku smoka. Dom jest piętrowy.

Wewnątrz znajduje się mnóstwo beczek, worków, kubłów z kapustą i naczyń, a na ścianach wiszą przyrządy kuchenne, w tym noże i patelnie. W centrum głównej izby stoi okrągłe żelazne palenisko, możliwe do przesunięcia, obok niego stół, czasem przestawiany na środek, a w rogu pomieszczenia umiejscowiony jest kamienny piec. Pod sufitem zawieszone są suszone wędliny oraz mięso.

Na piętrze, na które prowadzą schody, mieści się sypialnia Śledzika. Stoi tam jego łóżko, przy którym często sypia Sztukamięs. W dachu znajduje się duże okno.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków

Dom Ingermanów wielokrotnie pojawia się w serialu wśród zabudowań wioski, nie odgrywa jednak większej roli.

W odcinku Jak się zakłada Smoczą Akademię okazuje się, że Sztukamięs sypia przy łóżku Śledzika i co wieczór liże mu stopy.

W odcinku W smokach nadzieja Śledzik wystawia przed drzwiami swojego domu buty należące do jego ojca, co czynią również inni jeźdźcy.

W odcinku Smoczy kwiat Ingerman zajmuje się w domu swoją chorą smoczycą. Żeby umilić jej czas, opowiada historię i masuje jej łapy, ale Gronkiel nie czuje się lepiej i wypuszcza mu w twarz chmurę gazów.

W odcinku Kiedy uderza piorun Śledzik w czasie burzy ukrywa się pod swoim łóżkiem. Kiedy jednak podchodzi do niego Sztukamięs, zapewnia ją, że jeśli ta obawia się piorunów, on może ją przytulić.

W odcinku Żyj i pozwól latać Czkawka przychodzi do domu Ingermana, żeby przekonać go do włączenia się w Nadziemny Krąg. Siedząc na ramie okiennej, znużony słucha wymówek przyjaciela.

W odcinku Zemsta Śledzik odkrywa, że Marazmor przybywa na Berk zawsze tą samą drogą. Nocą, tuż przed spodziewanym atakiem, gdy Czkawka i Astrid szukają zwierzęcia w terenie, Ingerman w domu próbuje rozgryźć fenomen smoczego trzymania się szlaku. Podczas gdy on pochyla się nad stołem pełnym notatek i map, Sztukamięs w kącie rozgryza kamienie. Dzięki podopiecznej Śledzik domyśla się, że motywem musi być pożywienie.

W odcinku Na szarym końcu Śledzik w głównej izbie chaty trenuje swojego Straszliwca Straszliwego imieniem Iggy. Sztukamięs stara się zwrócić na siebie uwagę jeźdźca, jednak ten jest zbyt zajęty nowym podopiecznym. Czkawka odwiedza przyjaciela i przypomina mu, że trenowanie Straszliwców to nie zawody, jednak Ingerman nie bierze sobie tego do serca. Opuszczona, osowiała Sztukamięs układa się w kącie i nie daje się rozweselić Szczerbatkowi.

W odcinku Wielki lód na wioskę napadają Szybkie Szpice. Wszyscy wikingowie ewakuują się do lasu, jedynie Śledzik zostaje w swoim domu, gdzie po przybyciu do pustej osady znajduje go Czkawka. Cała główna izba chaty jest zdemolowana. Ingerman wyjaśnia, że nie uciekł z innymi, ponieważ na dachu budynku utkwiła nieruchomo sparaliżowana Sztukamięs, której nie chciał opuścić.

W odcinku Bajka o dwóch smokach Śledzika budzi dźwięk rogu oznajmiający ćwiczenia. Chłopak wyskakuje z łóżka i od razu dosiada śpiącej obok smoczycy, przez dłuższą chwilę usiłując ją dobudzić i skłonić do pośpiechu.

W odcinku Kto mgłą wojuje... do domu Ingermanów wdzierają się Zaduśne Zdechy. Z pokoju Śledzika porywają metalowe naczynia.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

290px-Fishlegs's house.jpg

W grze dom Śledzika jest miejscem, przy którym na kamiennym podeście rezyduje Sztukamięs. Smoczycę można wysyłać stamtąd w podróże. Dach chaty pokrywa brązowy gont.

School of Dragons

W grze dom Śledzika jest umiejscowiony na Berk poniżej Twierdzy, na tym samym poziomie co kuźnia. Stoi obok domu Astrid oraz Mieczyka i Szpadki.

Galeria

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Zobacz też

Advertisement