Advertisement

Dom Jorgensonów (ang. Jorgenson House) — dom znajdujący się w wiosce Berk, zamieszkiwany przez Sączysmarka i jego rodziców – ojca, Sączyślina, oraz najpewniej matkę. W głównej izbie przebywa również czasem Hakokieł.

Wygląd

Dom znajduje się w wiosce Berk. Stoi przy placu poniżej Twierdzy. Jest umiejscowiony między domem Ingermanów a domem Thorstonów.

Chata jest drewniana. Ma kształt typowy dla budowli wikingów – stromy spadzisty dach przechodzący w boczne ściany. Przed wejściem mieści się niewielki drewniany podest, na który prowadzi ułożona pod kątem krótka drabinka. Tuż nad drzwiami znajduje się wykonana z drewna podobizna głowy Koszmara Ponocnika. Dach pokrywa wyblakły gont. Dom jest piętrowy.

Wewnątrz znajdują się skrzynie i beczki z różnego rodzaju bronią. W kątach głównej izby umieszczone są metalowe stojaki z misami, w których tli się ogień. Na piętro prowadzą schody.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków

Dom Jorgensonów wielokrotnie pojawia się w serialu wśród zabudowań wioski, nie odgrywa jednak większej roli.

W odcinku W smokach nadzieja Sączysmark wystawia przed drzwiami swojego domu buty należące do jego ojca, co czynią również inni jeźdźcy.

W odcinku Smoczy kwiat Sączysmark skarży się, że chory Hakokieł, będąc w domu, obryzgał ściany swoimi wydzielinami, a ich sprzątanie zajęło całą noc.

W odcinku Gdzie zimują Ognioglisty wyczerpany Hakokieł kuruje się w głównej izbie chaty. Sączysmark przynosi mu wodę i nakłania do picia. Dbanie o smoka przerywa mu Sączyślin, który szuka swojej maczugi. Widząc zły stan zwierzęcia sugeruje synowi, żeby wymienił wierzchowca na nowego.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Snotlout's house.jpg

W grze dom Sączysmarka jest miejscem, przy którym na drewnianym podeście rezyduje Hakokieł. Smoka można wysyłać stamtąd w podróże. Dach chaty pokrywa czerwony gont.

School of Dragons

W grze dom Sączysmarka jest umiejscowiony na Berk poniżej placu, przy którym stoją chaty Astrid, Śledzika oraz Mieczyka i Szpadki.

Galeria

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Zobacz też

Advertisement