FANDOM

Dom i piorun

Dom Pleśniaka, gdy uderza w niego piorun

Dom Pleśniaka (ang. Mildew's House) — dom znajdujący się po drugiej stronie wyspy Berk, w którym mieszkają Pleśniak i Grzybek.

Lokalizacja

Dom mieści się na półce skalnej znajdującej się po drugiej stronie wyspy Berk. Prowadzi do niego wąska górska ścieżka i drewniane pomosty. Przed domem znajduje się pole, na którym Pleśniak uprawia kapustę. Na styku, gdzie kończy się skała, jest drewniany most prowadzący do dzikiej części wyspy. Obok stoi katapulta, kiedyś służąca Pleśniakowi do obrony przed atakiem smoków.

Wygląd

Dom Pleśniaka przypomina inne domy z wioski. Jest jednak bardzo zaniedbany, a jego dach i ściany są pokryte mchem. Jedną z nich stanowi kawałek góry, przy której dom jest zbudowany.

W środku dom jest prawie całkowicie zrobiony z kamienia. Znajduje się tam szafa, w której Pleśniak trzyma smocze łapy. Na ścianach wiszą różne rodzaje broni oraz wyrzeźbione w drewnie głowy smoków, a także obrazy trzech zmarłych żon Pleśniaka oraz portret Grzybka. Przy bocznej ścianie stoi wykute w kamieniu łóżko z wnęką, w której śpi Grzybek.

W grach

School of Dragons

W grze dom znajduje się na uboczu Icestorm Island. W jego okolicy można znaleźć Pleśniaka oraz Grzybka.

Ciekawostki

Zobacz też