Advertisement

Dom Thorstonów (ang. Thorston House) — dom znajdujący się w wiosce Berk, zamieszkiwany przez Mieczyka i Szpadkę oraz najpewniej ich rodziców.

Wygląd

Dom znajduje się w wiosce Berk. Stoi przy placu poniżej Twierdzy. Jest umiejscowiony między domem Jorgensonów a kuźnią.

Chata jest drewniana. Ma kształt typowy dla budowli wikingów – stromy spadzisty dach przechodzący w boczne ściany. U drzwi ustytuowany jest niewielki ganek, na który prowadzą niskie schodki. Obok stoi oparta o budynek drabina. Nad wejściem znajdują się wykonane z drewna podobizny dwóch głów Zębiroga Zamkogłowego. Dach pokrywa wyblakły gont. Dom jest piętrowy.

W centrum głównej izby znajduje się palenisko, a bliżej drzwi – stół i krzesła. Przy frontowej ścianie ustawiona jest beczka pełna różnego rodzaju broni, topory i włócznie są też rozrzucone po całym pomieszczeniu. Po prawej stronie od wejścia umieszczone są dwa łóżka oraz rozdzielająca je szafka, po zakupieniu Mieci przez krótki czas przeznaczona specjalnie dla niej i ustrojona kwiatami. Jest tam również wypchany jak. Pod lewą ścianą z tyłu budynku można dostrzec kamienny piec, bliżej wejścia stoi druga szafka oraz skrzynia. Pod sufitem rozwieszony jest sznur z ubraniami, a ściany są ozdobione kolorowymi tarczami.

Na pełne drewnianych skrzynek piętro prowadzą schody. W głównej izbie na środku stoi również rozkładana drabina.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków

Dom Thorstonów wielokrotnie pojawia się w serialu wśród zabudowań wioski, nie odgrywa jednak większej roli.

W odcinku W smokach nadzieja Szpadka i Mieczyk wystawiają przed drzwiami swojego domu buty należące do ich ojca, co czynią również inni jeźdźcy.

W odcinku Bliźniacze szaleństwa Czkawka i Astrid odwiedzają dom bliźniaków w poszukiwaniu jego mieszkańców – potrzebują, by uspokoili oni Wyma i Jota szalejących po wiosce, którą wizytuje nieświadomy pokoju ze smokami Dagur. W chacie zastają tylko wiszącego pod sufitem Mieczyka, który oznajmia, że ma dość dzielenia się wszystkim z siostrą i zamierza odejść do swojej samotni.

W odcinku Żyj i pozwól latać Czkawka i Astrid przychodzą zaproponować Thorstonom dołączenie do Nadziemnego Kręgu. Bliźniaki słuchają ich, wisząc do góry nogami na belce sufitowej.

W odcinku Bajka o dwóch smokach Mieczyk i Szpadka śpią pod sufitem głowami w dół, gdy budzi ich dźwięk rogu oznajmiający ćwiczenia. Rodzeństwo zeskakuje na ziemię i wybiega z domu.

W odcinku Kto mgłą wojuje... do chaty Thorstonów wpadają Zaduśne Zdechy i kradną ukochaną maczugę Mieczyka, Miecię. Chłopak rozpacza po niej i oskarża siostrę o jej kradzież. Czkawka i Astrid odwiedzają dom, przeprowadzając śledztwo na temat tajemniczych zniknięć powtarzających się w całej wiosce, ale nie udaje im się niczego ustalić.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

290px-Ruffnut & tuffnut's house.jpg

W grze dom Mieczyka i Szpadki jest miejscem, przy którym na drewnianym podeście rezyduje Wym i Jot. Smoka można wysyłać stamtąd w podróże. Dach chaty pokrywa zielony gont.

School of Dragons

W grze dom Mieczyka i Szpadki jest umiejscowiony na Berk poniżej Twierdzy, na tym samym poziomie co kuźnia. Stoi obok domu Astrid oraz Śledzika.

Galeria

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Zobacz też

Advertisement