FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy lokacji z gier. Jeśli szukasz miejsca z filmów i serialu, sprawdź Smocza Wyspa.

Dragon Island (brak polskiego tłumaczenia) — jedna z lokalizacji pojawiających się w grze School of Dragons. Została wprowadzona wraz z rozszerzeniem Return to Dragon Island.

Wygląd

Dragon Island jest dużo mniejsza niż jej filmowy odpowiednik. Spowija ją rzadka mgła, a wokół niej znajdują się liczne formacje skalne. Na wybrzeżu, zwłaszcza od strony wschodniej, skąd najczęściej przypływali wikingowie, można znaleźć mnóstwo lepiej lub gorzej zachowanych wraków statków, z których część jest nabita na przybrzeżne skały. Stanowiący centrum lądu ogromny wulkan otaczają szerokie plaże, podobnie jak w filmie złożone ze skał wulkanicznych – małych, obłych, czarnych kamieni.

We wschodniej części wyspy leży ogromny szkielet Czerwonej Śmierci, która dawniej zamieszkiwała ten ląd. Sam wulkan jest bardzo masywny i wysoki, jego zbocza są poznaczone kilkoma czarnymi rzekami zastygłej lawy. W jednej z jego ścian znajduje się otwór, który wikingowie wybili za pomocą katapulty w filmie Jak wytresować smoka. Dzięki niemu można się dostać do wnętrza góry. W środku wulkanu znajduje się gniazdo Zielonej Śmierci. Wokół niego ciągnie się schodzący spiralnie w dół korytarz, którym może poruszać się gracz.

W grach

School of Dragons

Dragon Island pojawiła się w grze wraz z rozszerzeniem Return to Dragon Island. Jako tytułowa lokacja pełni w fabule istotną rolę – gracz dowiaduje się, że trująca mgła rozprzestrzeniająca się nad wodami Archipelagu może mieć źródło właśnie w dawnym domu Czerwonej Śmierci. By w ogóle dotrzeć na Dragon Island, gracz musi w trakcie jednego z zadań pokonać Helheim's Gate, nawigując wśród mgły i skał – jest to jedyna wyspa, która nie zostaje udostępniona grającym w momencie zakupu dodatku, a dopiero od pewnego etapu ścieżki fabularnej.

Na Dragon Island odbywa się druga część rozszerzenia, w trakcie której gracz spotyka tam Haralda, a także odkrywa, że rozprzestrzenianie się mgły jest spowodowane zatkaniem się kominów naturalnie odprowadzających trujące wyziewy do atmosfery, przez co substancja wydostaje się przez podwodne szczeliny. Za ten incydent odpowiedzialna jest Zielona Śmierć, która zamieszkała w opuszczonym wulkanie i zbudowała tam gniazdo. Z pomocą Szeptozgonów bohaterom udaje się udrożnić tunele. Odzyskują także tajemniczy pakunek, który Harald zostawił w wulkanie, i opanowują rozjuszoną Zieloną Śmierć.

Ciekawostki

  • W School of Dragons w trakcie pobytu na Dragon Island zarówno postać gracza, jak i przebywający tam NPC mają zawsze założone maski gazowe.
  • Miejsce o nazwie Dragon Island występowało w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk jako lokalizacja okazjonalna.

Zobacz też