FANDOM

Dragonvine Island (brak polskiego tłumaczenia) - wyspa leżąca na Archipelagu, zamieszkiwania przez plemię Bayany. Po raz pierwszy pojawiła się jako jedna z lokalizacji w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, później w komiksie Dragonvine. Zaznaczona jest również na mapie Czkawki.

Opis

Dragonvine Island leży w zachodniej części Archipelagu, w dużej odległości od Berk. Wyspę tę bujnie porasta smocza winorośl, od której zaczerpnęła zresztą swoją nazwę - rozrost rośliny kontroluje zaś mieszkająca tam populacja Silkspannerów. Wszechobecna mgła czyni lokalny mikroklimat ponadprzeciętnie wilgotny. To pozwala wszelkiego rodzaju roślinności intensywnie się rozwijać.

Wyspa dobrze nadaje się pod uprawę, gdyż znajduje się na niej dużo płaskich, korzystnie usytuowanych gruntów. Ponad nimi góruje kilka górskich szczytów. W podziemiach znajdują się jaskinie oraz szkielet tytanicznego Sidlarza, zabitego niegdyś przez trujące pnącza.

Mieszkańcy

Wyspę zamieszkują Silkspannery, żywiące się porastającą ląd smoczą winoroślą. Mieszka na niej także plemię, wygnane przez Drago Krwawdonia ze swoich ojczystych ziem na południu, któremu przewodzi Bayana.

Historia

Dragonvine

Smoczy jeźdźcy trafiają na wyspę, szukając miejsca pochodzenia Silkspannerów. Znajdują plemię rolników, które zmaga się z trującą smoczą winoroślą. Smoki jeźdźców palą pnącza. Okazuje się, że plemię to wędrowcy, wygnani przez Drago z ich ojczystych ziem na południu - wygnanie było karą za odmowę dołączenia do armii Krwawdonia. Ludzie ci przepędzili z wyspy Silkspannery, jednak spowodowali tym samym niekontrolowany rozrost trującej rośliny. Jeźdźcom udaje się ściągnąć smoki z powrotem na Dragonvine Island i przywrócić ład ekosystemowi wyspy.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk