FANDOM

Artykuł

Dramillion (ang. Dramillion) – gatunek smoka, który zadebiutował w szóstej serii sezonu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, zaś po raz pierwszy opisany został w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Dramillion jest średniej wielkości smokiem. Posiada dosyć gruby kark i małą głowę z trzema rogami, której górna szczęka przypomina tą ptasią, zaś dolna najeżona jest ostrymi zębami.

Ciało gada jest dobrze zbudowane, a pośród dwóch par kończyn, które posiada, ta tylna jest bardziej masywna, gdyż służy mu do przemieszczania się po ziemi. Każda z jego łap jest zaopatrzona w dwa palce-pazury. Skrzydła są średniej wielkości, z małymi pazurami na ich zgięciach. Ogon jest dosyć charakterystyczny, o unikalnym, rozłożystym kształcie.

Dramillion występuje w dość jaskrawych barwach, między innymi w granatowo-niebieskim, z czerwonymi elementami na grzbiecie czy ogonie, ale także i czerwono-niebieskim oraz żółto-fioletowym.

Siedlisko i dieta

Naturalnym i jedynym poznanym siedliskiem smoka jest jego rodzima wyspa, będąca jednocześnie miejscem, w którym Łowcy mają jedną ze swoich baz.

Dramilliony, jak większość smoków, prawdopodobnie żywią się rybami lub innym mięsem.

Zachowanie i tresura

Dramilliony są smokami stadnymi i żyją w średniej wielkości grupach. Choć w stosunku do swoich pobratymców są one niezwykle przyjazne i troskliwe, tak w przypadku ludzi są często nieufne, a nawet agresywne. Silnie bronią swojego terytorium oraz alfy, którą jest tytaniczny osobnik.

Tresura smoka polega przede wszystkim na zdobyciu jego zaufania, co nie jest bardzo trudne - wystarczy pokazać, że ma się dobre intencje, np. odrzucając broń. We właściwym przebiegu tego procesu pomaga łagodne mówienie do smoka i spokojna atmosfera, bowiem zdenerwowane lub broniące alfy Dramilliony nie rozpoznają w ludziach przyjaciół i atakują każdego bez wyjątku.

Moce i umiejętności

Naśladowanie ognia

Dramillion posiada unikalną w skali całego smoczego gatunku zdolność naśladowania rodzaju ognia dowolnego smoka, z którym miał styczność. Dlatego, walcząc na przykład z Gronkielem oraz Śmiertnikiem Zębaczem, jest w stanie jednocześnie pluć lawą i iskrzącym się ogniem Zębacza.

Dramillion ogień uniwersalny

Uniwersalny ogień Dramilliona

Ze względu na tę zdolność, Łowcy Smoków wykorzystują Dramilliony do szkolenia nowych wojowników, ponieważ dzięki temu mogą skutecznie nauczyć się walczyć z każdym gatunkiem smoka z wykorzystaniem zaledwie jednego. Uniwersalny ogień Dramilliona ma jeszcze jedną właściwość - ponieważ jest kombinacją wszystkich innych, pozwala on odczytać ostatnią i najważniejszą tajemnicę Smoczego Oka - tę dotyczącą Króla Smoków.

Kamuflaż

Podobnie, jak Zmiennoskrzydły, tytaniczne osobniki mają zdolność wtopienia się w otoczenie.

Liczba splunięć

Dramiliony są jedynym gatunkiem smoków, który może dzielić się liczbą splunięć. Kiedy jednemu smokowi zabraknie ognia, inne mogą się z nim podzielić, przez co walka z nimi należy do jednej z najtrudniejszych.

Etapy rozwoju

Jajo

Jajo Dramilliona pojawia się tylko w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Ma owalny kształt i ciemnoniebieską barwę z domieszką koloru granatowego i jasnoniebieskiego w postaci dwuczęściowych pasów.

Pisklę

Pisklę Dramilliona również pojawia się jedynie w grze. Jest maleńkie, a jego ciało jest wąskie i drobne. Ubarwienie świeżo wyklutego osobnika nie różni się od tego, które będzie go cechować w wieku dorosłym, pisklę ma także zachowane proporcje.

Tytan

Tytaniczna forma Dramilliona pojawia się także w serialu. Smok na tym etapie znacznie się powiększa, a także zyskuje nieco inne ubarwienie, bowiem jego ciało pokrywają pomarańczowo-czerwone plamki i paski, szczególnie widoczne na grzbiecie, ogonie i skrzydłach. Smok zyskuje również niebieskie ubarwienie wszystkich rogów/kolców na ciele. Dodatkowo, smok nabywa umiejętność kamuflażu identyczną jak u Zmiennoskrzydłego.

Słabości

  • Dramilliony są wobec siebie lojalne i są gotowe narażać się na niebezpieczeństwo, aby ratować zagrożonego członka stada.
  • Kiedy ogon smoka jest zakuty w kajdany, zwierzę nie może latać.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Przeszłość

Ród Ingermanów, a ściślej mówiąc ugrupowanie, które nazwało się Wierni Słudzy Ingermana, kilka pokoleń przed Śledzikiem polowało na smoki i doprowadziło niemal do wyginięcia Dramillionów.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Wierni słudzy Ingermana, Śledzik dowiaduje się o swoich przodkach. Razem z Astrid odnajdują wyspę zamieszkiwaną przez Dramilliony i odkrywają na niej obozowisko Łowców, którzy, złapawszy dzikie smoki i uwięziwszy je w klatkach, wykorzystują je do treningu nowych rekrutów. Śledzik i Astrid zdobywają zaufanie jednego z dzikich Dramillionów i z jego pomocą uwalniają uwięzione w klatkach pozostałe smoki.

W odcinku Król smoków (część 1), Johann i jego słudzy poszukują tytanicznego Dramilliona, jako że jego ogień ma pozwolić odczytać Smocze Oko i odkryć tajemnicę Króla Smoków. Chwytają i pętają jednego, jednak wkrótce z odsieczą przybywają smokowi Jeźdźcy. To właśnie oni odczytują Smocze Oko.

Znani przedstawiciele

Z filmów i serialu

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Ciekawostki

  • Ich zdolność do naśladowania typów ognia innych gatunków (oraz po części wygląd) silnie sugeruje, że ogólna postać Dramilliona wzorowana jest na papugach.
  • Smok posiada największą ilość splunięć spośród wszystkich innych smoczych gatunków, która wynosi aż 40.
  • Rodzina Ingermanów zajmowała się w przeszłości polowaniem na te smoki oraz opracowała specjalne metody łowieckie dla nich.
  • Nazwa gatunku być może składa się z angielskich słów dragon oraz million, które są nawiązaniem do umiejętności Dramilliona do naśladowania ognia każdego smoka, z którym miał kontakt.
  • Tytaniczny Dramillion posiada tę samą zdolność co Zmiennoskrzydły, czyli potrafi być niewidoczny.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki