FANDOM

Dreadstrider (brak polskiego tłumaczenia) — hybryda będąca krzyżówką Marazmora i Szybkiego Szpica, po raz pierwszy i jedyny pojawiająca się w grze School of Dragons.

Wygląd

Smok ten, jako hybryda dwóch gatunków o różnej anatomii, posiada cechy właściwe dla każdego z nich. Wyróżniają się one w poszczególnych częściach ciała zwierzęcia.

Ogólną budową Dreadstrider bardzo przypomina Szybkiego Szpica. Ma wzorowaną na nim podłużną głowę, smukły tułów oraz dwie pary łap – przednią, krótszą oraz tylną, umięśnioną i przystosowaną do szybkiego biegania. Obie opatrzone są masywnymi pazurami. Smok posiada również charakterystyczny dla Szpiców grzebień na głowie oraz dwa wachlarze na grzbiecie. Elementami wyglądu odziedziczonymi po Marazmorze są przede wszystkim skrzydła z charakterystycznymi, falistymi zakończeniami paliczków, a oprócz tego cienki róg nosowy, wypustki pod brodą oraz kolce ciągnące się wzdłuż grzbietu. Na tym gatunku wzorowany jest także ogon smoka, niezakończony żadną naroślą, a jedynie nieznacznie rozdwojony na wzór żądła Szybkiego Szpica. Dreadstridery mają niebieskie zabarwienie skóry, nawiązujące do koloru najczęściej występującego u Marazmorów.

Siedlisko i dieta

Nieznane jest siedlisko Dreadstriderów. Jedyny poznany osobnik pojawił się w okolicy Icestorm Island.

Nie wiadomo, czym żywi się Dreadstrider. Zważywszy na dietę gatunków składających się na tę hybrydę, smok prawdopodobnie zjada ryby, choć może dodatkowo żywić się określonymi roślinami.

Zachowanie i tresura

Zachowanie tych smoków jest wypadkową charakterów obu gatunków składających się na tę hybrydę. Podobnie jak Szybkie Szpice i Marazmory, Dreadstridery są raczej nieuchwytne i dosyć agresywne. Wydaje się jednak, że możliwa jest ich tresura.

Moce i umiejętności

Mgła

Dreadstrider strzela kulami błękitnej mgły, która przy wybuchu odsłania zielonkawe wnętrze pocisku. Nie wiadomo, jakie są chemiczne właściwości tej substacji, jednak biorąc pod uwagę specyfikę gatunków rodzicielskich możliwe, że mgła, tak jak jad Szpica lub neurotoksyna Marazmora, wywołuje paraliż u ofiary.

Szybkość

Dreadstrider dzięki swojej budowie jest szybkim i zwinnym smokiem zarówno w powietrzu, jak i na lądzie.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

W grach

School of Dragons

Dreadstrider pojawił się wraz z aktualizacją 31 października 2019 roku, początkowo jako smok limitowany. Można go było zdobyć w trwającym miesiąc wydarzeniu o nazwie Dreadfall. Jego jajo kosztuje 1000 gemów i wykluwa się 12 godzin. Smok posiada własną animację z częścią ruchów Szybkiego Szpica.

Ciekawostki

  • Gra School of Dragons zalicza hybrydę do klasy tajemniczej.
  • Hybryda w dużej mierze przypomina budową Szybkiego Szpica, więc by upodobnić ją bardziej również do drugiego składowego gatunku, Marazmora, deweloperzy gry School of Dragons postanowili dodać jej na stałe niebieskawą skórkę, która mocno ogranicza wybór koloru dla smoka. Niestety w wyniku tej decyzji taką samą skórkę dostały bez żadnej zapowiedzi wszystkie Marazmory, zarówno te wyklute po aktualizacji, jak i te posiadane przez graczy od dawna. Skutkowało to w większości przypadków utratą intensywnych kolorów smoków na rzecz brudnych, wyblakłych barw, co wywołało oburzenie społeczności.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćDuży SkrzydłocieńFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały SkrzydłocieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperChimeragonDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSkrillknapperThunderbottom
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki