FANDOM

DreamWorks Press: Dragon App (brak polskiego tłumaczenia) — aplikacja mobilna, nawiązująca tematyką do filmu Jak wytresować smoka 2, wydana przez DreamWorks Press na urządzenia z systemem iOS. Jest dostępna odpłatnie pod tym linkiem.

Z powodu znacznych zmian w DreamWorks Animation w 2015 roku aplikacja nie jest dalej rozwijana i posiada tylko pierwszy rozdział historii.

Opis

Gra posiada wiele funkcji, a jej fabuła nawiązuje do historii z filmu. Gracz znajdzie tam rozmaite zadania, takie jak odnajdywanie i tresowanie dzikich smoków, eksporacja wyspy Berk i okolic, latanie na smoku i odkrywanie nowych gatunków. Aplikacja zawiera znane z filmu wątki, lecz wprowadza także zupełnie nowe.

Sterowanie

  • Stuknięcie – akcja
  • Poruszanie urządzeniem – ruch

Przebieg gry

Aplikacja przedstawia interaktywną historię, w której gracz wciela się w rozbitka tracącego pamięć z powodu katastrofy morskiej.

Rozdział 1: Flight of the Returnwing

Gracz budzi się pod wodą, z dłonią zaciśniętą na tajemniczej sakwie. Z ledwością wypływa na powierzchnię, gdzie wyrzuca worek na deski, będące najwyraźniej pozostałością po jakimś statku. Przy okazji dostrzega na jednej nich charakterystyczny symbol smoczej głowy przebitej mieczem – znak Drago Krwawdonia. Zaraz jednak uwagę gracza-rozbitka przykuwa zbliżający się do niego wodny smok, Raziprąd, który nie ma przyjaznych zamiarów. W ostatniej chwili pojawiają się Szczerbatek i Czkawka, a strzał Nocnej Furii odpędza drapieżnika. Czkawka zagaduje rozbitka i pyta go o imię, jednak okazuje się, że ten niczego nie pamięta. Rozmowę przerywa charakterystyczne trzaśnięcie dobiegające z worka – wychodzi na jaw, że jest tam smocze jajo, zbyt brudne, by rozpoznać, jakiego gatunku. Z powodu przebywania w zimnej wodzie pisklę może mieć problem z wykluciem się, więc Haddock zabiera gracza na Berk, po drodze streszczając krótko historię przymierza smoków i wikingów.

Na miejscu jajo zostaje umieszczone na rozżarzonych węglach w kuźni Pyskacza, gdzie wykluwa się, eksplodując z wielkim hukiem. Po opadnięciu pyłu nikt nie jest w stanie dostrzec pisklęcia. Czkawka decyduje się wraz z graczem odnaleźć smoka. Pierwszym miejscem, do którego oboje docierają po dźwiękach sugerujących zniszczenie, jest Smocza Akademia. Zastają ją podpaloną, z na wpół stopionymi metalowymi elementami. Stojąca pośrodku zirytowana Astrid odgaduje, że przybyli po małego smoka i odsyła ich do bliźniaków, którzy do społu z nim zniszczyli arenę. Zapytani o gatunek pisklęcia Mieczyk i Szpadka przyznają, że się mu nie przyjrzeli, ale z góry wyrażają chęć posiadania niszczycielskiego gada i są gotowi pobić się ze sobą o prawo własności. Nagle w wiosce rozlega się głośny huk, więc rozbitek wraz z Czkawką ruszają to sprawdzić. Lecą do smoczego hangaru, który, jak opowiada chłopak, został stworzony poprzez zaadaptowanie na potrzeby smoczych gniazd jaskiń leżących pod Berk. Smoki w hangarze są zdenerwowane, co według Haddocka może być winą pisklęcia.

Leżący pod Hakokłem Sączysmark nie jest w stanie udzielić żadnych przydatnych informacji na temat małego smoka, ale już kąpiący Sztukamięs Śledzik przyznaje, że widział młode, jednak nie rozpoznał gatunku. Dochodzi do wniosku, że maluch był zapewne w hangarze i uciekł z niego wyjściem dla piskląt.

Czkawka i rozbitek lecą na Szczerbatku do zatoczki, gdzie w końcu znajdują młode, jednak to szybko ukrywa się w krzakach. Haddock domyśla się, że jest przestraszone, proponuje więc graczowi, by ten pobawił się z Nocną Furią i tym samym pokazał pisklęciu, że może zaufać ludziom. W tym celu gracz używa Returnwinga – wynalazku Czkawki będącego zasadniczo bumerangiem – który rzuca Szczerbatkowi. Po dłuższej chwili maluch w końcu wychodzi z ukrycia i staje się jasne, dlaczego nikt nie mógł go dostrzec – pisklę jest Zmiennoskrzydłym. Widząc, że mały smok przejawia zainteresowanie rozbitkiem, Czkawka każe mu wyciągnąć rękę. Młode podchodzi i dotyka nosem dłoni mężczyzny, nawiązując z nim więź.

Galeria

Ciekawostki

  • Drugi rozdział historii, którą opowiada aplikacja, miał się ukazać jesienią 2014 roku, jednak z powodu różnych zawirowań wydawca wstrzymał pracę nad DreamWorks Press: Dragons.
  • Według Richarda Hamiltona opowieść miała wprowadzić do uniwersum wątek przymusowego rekrutowania ludzi do swojej armii przez Drago Krwawdonia; jego pozostałością jest właśnie znak na jednej z desek.
  • Do zabawy ze Szczerbatkiem gracz używa Returnwinga – przypominającej bumerang broni zaprojektowanej przez Czkawkę, którą później w komiksach The Serpent's Heir i Dragonvine posługuje się Eret.

Zobacz także