FANDOM

Poprzedni odcinek
Na widoku
Dużo dymu, dużo ognia Następny odcinek
A kto tu dowodzi?
Artykuł
Dużo dymu, dużo ognia (ang. No Bark, All Bite) - drugi odcinek szóstej serii serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Opis

Stoick i Czkawka ruszają na bezsensowne poszukiwania kory wierzby, potrzebnej do sporządzenia lekarstwa. Pozostawiają Berk podatne na atak wroga.

Fabuła

Czkawka postanawia powiedzieć ojcu prawdę o Johannie, w tym celu razem z pozostałymi Jeźdźcami udają się na Berk. Stoick Ważki wpada w furię, gdy dowiaduje się o zdradzie zaufanego od wielu lat kupca, i nakazuje natychmiast pozbyć się z wioski zapasów wszelkiego jedzenia, które wikingowie zdobyli właśnie od Johanna. Stoick jest powodowany obawą, że Johann mógł rozprzestrzenić truciznę, aby unieszkodliwić Wandali i ułatwić Łowcom zdobycie Berk.

Na Berk przybywa kilku nowych kupców, jednak Stoick jest bardzo sceptycznie nastawiony wobec każdego z nich i nie jest w stanie żadnemu zaufać.

Wódz wyrusza w podróż po Archipelagu, by zdobyć korę wierzby, niezbędną do sporządzenia lekarstwa na rzekomą truciznę. Czkawka rusza w ślad za ojcem, chcąc pozostać niezauważonym, jednak zostaje zauważony przez Stoicka. Chłopak usiłuje wyperswadować ojcu tę wyprawę, która nie dość, że pozbawiona jest sensu, to jeszcze pozostawia Berk samo sobie, bez wodza, a przez to podatną na atak nieprzyjaciela. Stoick jest w dalszym ciągu wściekły, w dodatku zawiedziony synem i jego nadmierną ufnością, która doprowadziła do całej sytuacji. Dochodzi do kłótni, która kończy się urazą obu stron.

Gdziekolwiek Czkawka i Stoick lecą, odkrywają, że każdą napotkaną wyspę trawi ogień. Okazuje się, że to Lotnicy podjęli atak na różne lądy, mając na celu także wyspę Berk. Wkrótce organizują nalot na Berk, podczas którego podpalają wioskę, łapią smoki w sieci i pojmują Jeźdźców oraz innych Wandali. Ludzie są bezbronni, do momentu, w którym Stoick i Czkawka powracają i odpierają atak Paszczogonów ujeżdżanych przez Łowców.

Po całej tej sytuacji Stoick przeprasza swojego syna i przyznaje, że Berk go potrzebuje. Ojciec i syn zdają sobie sprawę, że razem są znacznie silniejsi.

Najważniejsze wydarzenia

  • Atak Lotników na Berk.
  • Kłótnia Stoicka i Czkawki, zakończona jeszcze silniejszym poczuciem więzi między ojcem a synem.

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też