FANDOM

Dzień Frei (ang. Freya'sday Fete) - jedna  z celebracji regularnie obchodzonych przez wikingów, bohaterów cyklu powieściowego Cressidy Cowell.

Obchody

Uroczystość obchodzona jest ku czci nordyckiej bogini Frei. Odbywa się co roku, w dniu poprzedzającym Piątek Frei, na przełomie zimy i wiosny- ma to znaczenie symboliczne, bowiem bogini jest patronką płodności i nowego życia. 

Historia

Jak złamać smoczą klątwę

Święto opisane jest w czwartym tomie cyklu. Wikingowie gromadzą się w Przystani Chuliganów, gdzie w tym roku zorganizowano uroczystość. Udział w nim bierze kilka klanów, między innymi właśnie Kudłaci Chuligani oraz Włamywaczki z Moczarów. Opisana jest rywalizacja hokejowa pomiędzy tymi dwoma klanami. Podczas gry Śledzik traci przytomność, z powodu, jak się później okazało, Żmijakowicy.

Program uroczystości

10:00 - Turniej Grzmotokije na Lodzie dla Młodych Bohaterów rozgrywany w zamarzmiętej przystani. Żadnych zasad. Żadnych ograniczeń. Zero litości. Żadnych jeńców.

11:00 - Zapasy w Śniegu.

12:00 - Lodowa Loteria Fantowa.

Przez cały dzień: świętuj nadejście wiosny, rozkoszując się lizakami z ośmiorniczek, grillowanymi Śniegołowami Nakrapianymi i lodami z meduz.