FANDOM

Artykuł

Egg Biter (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, pojawiający się w How to Train Your Dragon Live Spectacular oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Przedstawiciel klasy ostrej.

Wygląd

Podczas pokazów poznany został wygląd jedynie młodych, dopiero wyklutych osobników tego gatunku. Z tyłu głowy mają kolce, zwierzęta te są barwy żółtej z domieszką pomarańczowego, zielonego, brązowego i czarnego. Mają duże niebieskie oczy, posiadają również jedną parę, stosunkowo niewielkich skrzydeł.

Wygląd zwierzęcia w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk bardzo się różni od tego w How to Train Your Dragon Live Spectacular. Smok posiada dwie pary krótkich, ale masywnych łap oraz jedną parę stosunkowo dużych skrzydeł. Ogon jest długi. Z tyłu głowy Egg Bitera znajduje się kilka dość dużych i ostrych kolców. Zwierzę ma szarą barwę z domieszką koloru brązowego, niebieskiego, fioletowego i żółtego.

Siedlisko i dieta

Nie jest znane naturalne środowisko Egg Biter'ów, ponieważ występują tylko w How to Train Your Dragon Live Spectacular. Jednakże, według gry, smoki te zamieszkują Hatchery Hills.

Jak większość gatunków, Egg Bittery żywią się prawdopodobnie rybami lub innym mięsem zwierzęcym.

Zachowanie i tresura

Jak sama nazwa wskazuje, Egg Bitery gryzą pierwszą rzecz, którą zobaczą zaraz po wyjściu z jaja. Można z tego wywnioskować, że smoki te są bardzo agresywne, waleczne i odważne.

Nieznana jest metodą tresury Egg Biterów, ale prawdopodobnie należy zaoferować im jedzenie i zdobyć tym samym ich zaufanie.

Moce i umiejętności

Ogień

Smoki strzelają pociskami niebieskiego ognia (dosyć podobnego do ognia Zbiczatrzasła), który uformować mogą jedynie w pojedynczą kulę. Wiadomo też, że jest niezwykle gorący.

Zacisk szczęk

Powiedziane jest, że Egg Bitery - zaraz po wykluciu - posiadają niezwykle mocny zacisk szczęk, najpewniej najmocniejszy w stosunku do proporcji ciała z całej smoczej rasy.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka zostało pokazane jedynie na pokazie oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Jest ono o tyle ciekawe, gdyż wygląda jak zwykłe, kurze jajo, oczywiście większych rozmiarów, bez żadnych plam, pasów, kolców czy nawet kolorów. Według gry posiada niewielkie zniekształcenie, przypominające wyglądem pyszczek przebijającego skorupę pisklęcia, a samo jajo bardziej przypomina owalny kamień niż kurze jajko.

Pisklę

Młody Egg Biter nie różni się praktycznie niczym od dorosłego osobnika, poza oczywiście wielkością. Pisklę ma zachowane proporcje ciała, pominąwszy różnice w wielkości i długości rogów czy kłów, bo te naturalnie nie są jeszcze w pełni wykształcone.

Tytan

Tytaniczny Egg Biter różni się fizycznie od dorosłego osobnika. Pierwszą zauważalną cechą są o wiele większa kryza, w której skład wchodzą tak samo większe kolce. Tytan posiada charakterystyczny wachlarz biegnący po całej długości szyi, grzbietu i ogona, a i barwa gada zasadniczo się zmienia - z niebiesko-żółtej na różowo-czerwoną.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

How to Train Your Dragon Live Spectacular

Tuż przed bitwą z Gronkielem, grupa wikingów miała zabrać smocze jaja. Gdy tylko pisklęta się wykluły, zaczęły gryźć ludzi.

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Inne

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki