Advertisement

Elektryczny węgorz (ang. Electric eel) — jedna z poznanych odmian węgorzy, cechująca się umiejętnością wytwarzania wyładowań elektrycznych.

Opis

Podobnie jak wszystkie odmiany, elektryczne węgorze są długie i posiadają jedynie parę niewielkich płetw w pobliżu głowy. Poruszają się w wodzie dzięki falistym ruchom ciała i spłaszczonemu ogonowi. Mają stosunkowo małe, czarne oczy, osadzone blisko końca szczęki. Ich ciała są ostrzegawczo żółte, pokryte nieregularnymi czarnymi cętkami. Dodatkową ochroną, a zarazem cechą charakterystyczną tego gatunku jest to, że zwierzęta te wytwarzają wyładowania elektryczne.

Większości osobników nie przekracza swoimi rozmiarami wielkości typowego węgorza, jednak niektóre mogą dorastać nawet do kilku metrów długości i osiągać rozmiary olbrzymich wrzeszczących węgorzy.

Siedlisko

Ta odmiana zamieszkuje zbiorniki wodne w okolicach Końca Świata.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Koszmarny koszmar Sączysmark, chcąc odzyskać względy Hakokła, próbuje wypłoszyć z wyspy samicę Koszmara Ponocnika, podrzucając jej węgorza elektrycznego. Hakokieł przybywa jednak na miejsce i staje po stronie smoczycy, odrzucając węgorza ogonem wprost w Sączysmarka, którego razi prąd.

W odcinku Szok i zgroza Czkawka nakazuje bliźniakom ściągnąć do zatoki na Końcu Świata elektrycznego węgorza, żeby ten odwrócił uwagę wrażliwych na impulsy elektryczne Wrzeńców. W tym celu Mieczyk i Szpadka mają wrzucić do wody kilka małych ryb, jednak Thorstonowie zaczynają się przepychać i od razu wyrzucają całe dwa wiadra. To skutkuje zwabieniem ogromnego elektrycznego osobnika, który dekoncentruje drapieżniki.

W grach

School of Dragons

W grze u brzegów podstawowych lokacji pojawiają się wyskakujące nad powierzchnię wody węgorze. Zestrzelenie ich ogiem aktywnego smoka pozwala podnieść poziom jego zadowolenia. Węgorze dające po zestrzeleniu najwyższą wartość punktową to właśnie węgorze elektryczne, oznaczone niebieską aurą wyładowań.

Zobacz też