FANDOM

Festiwal roztopów symbol

Symbol Festiwalu Roztopów

Festiwal Roztopów (ang. Thawfest) — coroczne święto odbywające się na wyspie Berk na przełomie zimy i wiosny.

W czasie festiwalu na arenie odbywają się zawody, w których można sprawdzić swoją siłę, wytrzymałość i odwagę. Konkuruje w nich jedynie młodzież z plemienia Wandali.

Przed zawarciem pokoju ze smokami, zawody trwały prawdopodobnie tylko jeden dzień, jako że dyscypliny nie obejmowały konkurencji z udziałem smoków. Po ich wytresowaniu pojawiły się dodatkowe zadania sprawdzające umiejętności wikingów jako jeźdźców.

Organizacja

Zawody oglądają mieszkańcy całej wioski. Na kamiennej ścianie nieopodal stanowiska komentatorów (którymi są Gruby oraz Wiadro) wymalowane są wizerunki uczestników, od faworytów na samej górze po najmniej obiecujących zawodników u dołu. Po każdej odbytej konkurencji obok wizerunku zwycięzcy malowana jest niebieska linia.

Festiwal roztopów sędziowie
Konkurencję pokazową z udziałem smoków, w której każda para smok-jeździec demonstruje wybrany przez siebie pokazowy manewr, oceniają niezależni sędziowie. To od ich oceny zależy, kto zwyciężył tę konkurencję. Maksymalną ilość punktów, jaką może przyznać jeden sędzia, wynosi trzy, minimalna - zero.

Dyscypliny

W zawodach na Festiwalu Roztopów pojawiają się następujące dyscypliny sportowe:

  • Bieg z owcą - wyścig, w którym uczestnik biegnie, trzymając owcę na karku.
  • Toczenie bali - uczestnicy stoją na kręcącej się bali; wygrywa ten, kto nie spadnie i najdłużej się utrzyma.
  • Rzut toporem do celu - uczestnik rzuca toporem w oznakowaną tarczą beczkę.

Lecz gdy na Berk został zawarty sojusz ze smokami, doszły następujące konkurencje z ich udziałem:

  • Lot na smoku - jeździec przelatuje na swoim smoku pod drewnianymi belkami.
  • Pokazowy lot na smoku - jeździec pokazuje zalety i sztuczki swojego smoka, dając występ przed publicznością.
  • Latanie i strzelanie do celu - jeździec kieruje swoim smokiem w strzelaniu do drewnianych wizerunków; istnieją takie postacie, w które trzeba strzelać (wikingowie), a także te, które należy unikać (kobiety, dzieci).

W związku z remisem w ostatecznych wynikach ogłoszono nadprogramową rozgrywkę:

  • Wyścig - wyścig na trasie arena-wspinaczka-lot na smoku do łodzi i powrót na arenę.

Zwycięstwo

Festiwal roztopów medale
Nagrodą za wygraną w zawodach jest okrągły medal wykonany z metalu - jest to złoto bądź inne tworzywo, ponieważ ma one różne kolory. Medale te w różnych latach są również różnej wielkości. Na każdym jednak widnieje symbol zawodów - ozdobny okrągły ornament przypominający słońce.

Regularnymi zwycięzcami wszystkich zawodów organizowanych przez Wandali jest ród Jorgensonów, który zwyciężył wszystkie odsłony zawodów, o których wiadomo.

Historia

Festiwal Roztopów zostaje obchodzony w odcinku pod tym samym tytułem. Biorą w nim udział wszyscy młodzi jeźdźcy smoków - Astrid, Czkawka, Mieczyk, Szpadka, Sączysmark i Śledzik. Doszło jednak do remisu między Czkawką a Sączysmarkiem. Ostatecznie zwycięża Jorgenson, po raz kolejny z kolei, gdyż syn Stoicka celowo pozwala mu wygrać.

Ciekawostki

  • Ród Jorgensonów nigdy nie przegrał, ani nawet nie był bliski przegranej w Roztopach. Wyjątkiem był Sączysmark, który był najbliższy przegranej, jednak ostatecznie utrzymał tradycję i zwyciężył.
  • Czkawka nigdy nie wygrał Roztopów.