FANDOM

Artykuł
Firecomb Crasher (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawiciel gatunku Jaskiniowy Rabuś, pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Pozory mylą. Jego imię zostało ujawnione dopiero w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Smok ten, rozmiarem i budową ciała nie różni się od pozostałych przedstawicieli swojego gatunku. Dodatkowo, co raczej nieczęste, jego wygląd z gry pokrywa się z tym z serialu. Łuski Firecomb Crashera mają czarną barwę z żółtymi elementami na łapach, pysku i podbrzuszu.

Charakter

Zwierzę to jest niezwykle agresywne i niebezpieczne, bowiem pomimo wielu ran odniesionych w czasie walki i dość dużego bólu zadanego mu przez jeźdźców i ich wierzchowce, ten dalej uparcie walczył i dążył do swego celu - pożarcia młodych Ognioglist.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok pojawia się w odcinku Pozory mylą. Jeźdźcy podczas pracy natrafiają na Królową Ognioglist. Czkawka i Śledzik zastanawiają się, co robi ona tu, tak daleko od swojej wyspy. Królowa chce, aby Hakokieł z nią poleciał. Sączysmark postanawia pomóc smoczycy.

Jeźdźcy lecą na Wyspę Ognioglist i docierają do leża. Wędrują tunelami za Królową, a ta prowadzi ich do komory, gdzie znajdują tajemniczego smoka. Śledzik stwierdza, iż jest to Jaskiniowy Rabuś, smok z tajemniczej klasy. Wszystko wymyka się z pod kontroli, gdy rozwścieczony Sączysmark atakuje Rabusia, strzelając w niego ogniem. Smok denerwuje się i atakuje wszystkie smoki. Jeźdźcy odkrywają, że gad jest bardzo szybki i wydziela łatwopalny śluz. Roznosi po po całej jaskini, a Sączysmark niechcący go podpala. Jeźdźcy uciekają.

Sączysmark za wszelką cenę chce pomóc Królowej, ponieważ ta kiedyś uratowała życie Hakokłowi. Zostawia jeźdźców i sam leci za smoczycą. Ta prowadzi ich do gniazda z jajami, z których po chwili zaczynają wykluwać się małe Ognioglisty. Wtedy też Sączysmark odkrywa, że Rabuś chce pożreć jaja i wyklute już pisklęta.

Jeźdźcy wydostają się z zawalonej jaskini i szukają Sączysmarka. Znów natrafiają na Jaskiniowego Rabusia. Ten ponownie ich atakuje, jeźdźcy próbują unieszkodliwić smoka, zagradzając mu drogę kamieniami, ale gad bez trudu przez nie przechodzi, spłaszczając swoje ciało i używając swojego śluzu.

Jaskiniowy Rabuś znajduje gniazdo Królowej. Atakuje ją i Hakokła, którzy bronią jaj. Początkowo intruz pokonuje smoczycę, jednak gdy ona i Hakokieł łączą swoje siły ognia, wypalają z Rabusia cały śluz. Smok nie ma już jak atakować. Przybywają jeźdźcy. Czkawka rozmawia z Sączysmarkiem i mówi mu, że dobrze zrobił. Wszyscy razem odstraszają Rabusia, a gniazdo Królowej Ognioglist jest bezpieczne.

Smok pojawia się ponownie w odcinku Rodzinne sprawki, kiedy Śledzik wykorzystuje jego apetyt na jaja, by zwabić go i wydrążyć nowe wyjście z jaskini, w której uwięzieni są pozostali jeźdźcy.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier