FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy postaci. Jeśli szukasz odcinka serialu, zobacz Florek (odcinek).

Florek (ang. Snuffnut) — smok, przedstawiciel gatunku Zmiennoskrzydły, pojawiający się w serialu, w odcinku Florek, oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Barwa Florka jest typowa dla większości Zmiennoskrzydłych - ciemnoczerwona z beżowym podbrzuszem. Smok potrafi kamuflować się, przybierając barwę otoczenia.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok pojawia się w odcinku Florek. Ze względu na fakt, że Throk chce sprawić, by Szpadka stała się jego oblubienicą, jej brat pozoruje własną śmierć wskutek pożarcia przez Zmiennoskrzydłego. Chce w ten sposób zapewnić siostrze wolność i pozwolić jej odejść z Throkiem. Szpadka jednak maluje Mieczyka na brzuchu Zmiennoskrzydłego, który rzekomo go pożarł, i nazywa go Florek, czyniąc go jej nowym "bratem". Zwierzę jednak atakuje ją. Dziewczynę ratuje Throk, który daje smokowi rybę.

Podczas rozmowy ze Śledzikiem i Sączysmarkiem, Throk zdaje sobie sprawę, że tresura Florka jest jedynym sposobem na zdobycie serca Szpadki. Próbując poskromić dzikiego smoka mężczyzna o mało nie ginie - uchodzi z życiem dzięki pomocy Czkawki. Florek ucieka do swojego stada, jednak to nie chce go przyjąć z powodu malunku - farba na brzuchu nie pozwala mu w pełni zniknąć, a smoki nie chcą się narażać. Mieczyk i Szpadka wciągają jednak gada w wodospad, który zmywa z niego malowidło. Florek znika i odlatuje ze stadem.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • Smok jest drugim wytresowanym osobnikiem ze swojego gatunku, choć jego tresura nie była pełna. Pierwszym wytresowanym Zmiennoskrzydłym jest Phantom.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier