Advertisement
Artykuł

Zniszczony fort

Fort Ereta (ang. Eret's Fort) — fort należący do ludzi Drago Krwawdonia, którym przewodził Eret. Pojawił się w filmie Jak wytresować smoka 2, gdzie został odkryty przez Czkawkę i Szczerbatka.

Wygląd

Fort jest najdalej wysuniętym na południowy wschód punktem na mapie Czkawki. Leży na południe od Swędzipachy, w okolicach gór zwieńczających jej krajobraz. Nie wiadomo, jak wyglądał przed zniszczeniem, bowiem gdy bohaterowie przybywają na jego miejsce, widzą go pochłoniętego przez lód. Na wielkich szpilach lodu, niemal "wyrastających" z wody, widać liczne deski, pozostałości po budowlach i broniach fortu. 

Miejsce to jednak wciąż jest strzeżone przez ludzi (Ereta i jego współpracowników), ukrywających się u stóp lodowej góry, skąd polują na przelatujące smoki i łapią je do armii Drago Krwawdonia

Znaczenie

Jak wynika z słów Ereta, fort ten służył więzieniu smoków schwytanych przez łowców. Jednocześnie stanowił ukrytą twierdzę, wyposażoną w liczne bronie i pułapki służące do zestrzeliwania i łapania smoków.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Nie wiadomo, do czego wcześniej służył fort. Najprawdopodobniej więziono w nim smoki schwytane przez smoczych łowców. Pewnej nocy został zaatakowany przez Valkę i jej Oszołomostracha, który zionął w stronę budowli lodem i nabił go szpilami lodu, jednocześnie uwalniając przetrzymywane w nim smoki.

Jakiś czas później do fortu trafiają Czkawka na grzbiecie Szczerbatka oraz Astrid na grzbiecie Wichury. Siedząc na klifie z widokiem na Swędzipachę, Czkawka zauważa dym w oddali i postanawia lecieć w tamtą stronę. Przyjaciele są zaskoczeni, widząc wielką górę lodową. Lecą nad nią, gdy w pewnym momencie sieć łapie Wichurę i zrzuca ją na ziemię, gdzie zostaje schwytana przez łowców smoków z Eretem na czele.

Podczas niezbyt przyjemnej rozmowy Eret przedstawia jeźdźcom historię fortu oraz cel ich łowów. Czkawce i Astrid udaje się uwolnić Wichurę i uciec na grzbietach swoich smoków do domu.

Ciekawostki

Zobacz też

Advertisement