FANDOM

Skan1004

Plan Fortu Fatalus.

Fort Fatalus (ang. Fort Sinister) — twierdza założona przez Rzymian, znajdująca się w pobliżu Błędnych Wysepek w Archipelagu Barbarzyńskim. Mieści się na południe od Głuplandii. Miejsce wspomniane jest w książkach a także w grze Rise of Berk co prawdopodobnie oznacza , że Czkawka odkrył ją podczas jednej ze swoich wypraw.

Położenie

Fort Fatalus założony został przez Rzymian i stanowi ich ostoję w Archipelagu, poza Imperium Rzymskim. Wzniesiony został bezpośrednio na wodzie, w centralnej części archipelagu Błędnych Wysepek, na dalekie południe od Głuplandii.

Opis

Budowla jest ogromna i bardzo dobrze strzeżona. Jedyną drogą, by się do niej dostać, jest kanał, do którego można wpłynąć bezpośrednio z morza. Forteca przypomina gród, z każdej strony kończy się wysokim murem, na którym w równych odległościach od siebie wznoszą się wieże strażnicze. Na jej powierzchni skupione jest miasto, znajdują się więc tam:

  • Balony obserwacyjne, które zwracają uwagę na wszelkie nietypowe zachowania, np. na uciekinierów.
  • Klatki dla smoków.
  • Koszary żołnierzy.
  • Budynki mieszkalne.
  • Siedziba Grubego Konsula.
  • Pola uprawne.
  • Studnie.
  • Wielki Amfiteatr.
  • Wieża więzienna, gdzie zostali uwięzieni Czkawka, Śledzik oraz Kamikazia.

Siedziba Grubego Konsula jest wielka i bogato urządzona. Sam Konsul ma bardzo dużo sługów, którzy wykonują za niego wszystkie czynności. 

Wielki Amfiteatr to miejsce, w którym odbywają się dość częste walki gladiatorów oraz inne widowiska. Arena może być sucha lub zalana wodą, zaś od góry odgrodzona jest metalową kratą, uniemożliwiającą ucieczkę smokom (ściany są i tak za wysokie, by mogli z niej uciec ludzie). Wokół areny wznosi się ogromna widownia, mogąca pomieścić tysiące Rzymian.

W wieży więziennej znajduje się mnóstwo cel, w których przetrzymywani są niewolnicy, przestępcy, gladiatorzy lub po prostu więźniowie. Małe okienka wychodzą na ocean i są umieszczone zbyt wysoko, by próbować z nich uciec.

Historia

Fort Fatalus pojawia się w książce Jak mówić po smoczemu. Początkowo tylko Kamikazia, a później także Czkawka wraz z Śledzikiem zostają porwani przez Rzymian i uwięzieni w celach Fortu Fatalus. Tam przyszli przyjaciele poznali się po raz pierwszy i wspólnie planowali ucieczkę, jednak udała się ona dopiero podczas pokazu na arenie, w którym wzięli udział. Mieli walczyć ze smokami, udało im się jednak odwrócić ich uwagę i skierować ich agresję na publiczność. Smoki zniszczyły kratę i zaatakowały Rzymian, zaś młodzież wykorzystała zamieszanie i uciekła balonem. 

Fort Fatalus został wspomniany w książce Jak odwrócić smoka ogonem. Okazało się, że został zburzony i opuszczony przez Rzymian. Jest to również miejsce, w którym Alvin powracał do zdrowia po wypadku z Żarłokami.