FANDOM

Ghastly Zapplejack (brak polskiego tłumaczenia) — rodzaj smoka określanego jako krzyżówkę gatunków Zębioroga Zamkogłowego oraz Drzewokosa, który po raz pierwszy i jedyny pojawia się w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising.

Wygląd

Smok ten, jako hybryda dwóch gatunków o różnej anatomii, posiada cechy właściwe dla każdego z nich. Wyróżniają się one w poszczególnych częściach ciała zwierzęcia.

Ogólną budowę Ghastly Zapplejack ma po Zębiorgu, to znaczy ogólny kształt ciała, cztery łapy oraz posiadanie dwóch głów (te już przypominają wyglądem głowę Drzewokosa, lecz posiadają róg nosowy, będący cechą Zębiroga). Rogi wyrastające z tyłu głów, choć podobne do tych od Drzewokosa, są znacznie krótsze i nie są poskręcane. Ponadto smokowi u nasady żuchwy wyrastają wypustki podobne do Zębiorożych, takie same wyrastają też wzdłuż całego ciała smoka. Ghastly Zapplejack posiada skrzydła o kształcie skrzydeł Drzewokosa, a jego ogon jest pojedynczy, co również jest cechą odziedziczoną po tym gatunku.

Siedlisko i dieta

Według gry, w której owa hybryda występuje, zwierzę preferuje leśne, zimowe bądź bagienne tereny.

Podobnie jak Zębiróg i Drzewokos, prawdopodobnie gustuje w różnego rodzaju rybach.

Zachowanie i tresura

Zachowanie Ghastly Zapplejacka zwykle jest mieszanką zachowania obojga rodziców. Obie głowy chronią się i troszczą się o siebie nawzajem. Ze względu na pokrewieństwo z łagodnym Drzewokosem smok prawdopodobnie lubi długie, podniebne podróże. Jako że jego rodzicem jest również podstępny, ale i lubiący zabawę Zębiróg Zamkogłowy, Ghastly Zapplejack może być biegły w polowaniu z pomocą sztuczek i prostych pułapek.

Moce i umiejętności

Ogień

Ghastly Zapplejack odziedziczył po rodzicach zdolność zarówno plucia ogniem na bazie oleju, ale także ziania łatwopalnym gazem, którym przez jego skład chemiczny może oślepić przeciwnika.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

W grach

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Opisana hybryda pojawia się jedynie w powyższej grze jako smok dostępny do zdobycia poprzez skrzyżowanie ze sobą Zębiroga Zamkogłowego oraz Drzewokosa.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki