FANDOM

Ghastly Zapplejack (brak polskiego tłumaczenia) — hybryda będąca krzyżówką Zębioroga Zamkogłowego i Drzewokosa, po raz pierwszy pojawiająca się w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising, a później także w School of Dragons.

Wygląd

Smok ten, jako hybryda dwóch gatunków o różnej anatomii, posiada cechy właściwe dla każdego z nich. Wyróżniają się one w poszczególnych częściach ciała zwierzęcia.

Ogólną budową Ghastly Zapplejack przypomina Zębiorga Zamkogłowego – odziedziczył po nim spłaszczony kształt tułowia, cztery łapy oraz dwie głowy, jednak już skrzydła smoka mają bardzo dużą powierzchnię i bardziej przypominają kończyny lotne Drzewokosa. Same pyski smoka też przywodzą na myśl głowę rodzica z klasy ostrej, choć w odróżnieniu od tego gatunku Ghastly Zapplejack posiada wydatne rogi nosowe. Rogi wyrastające z tyłu głów, choć podobne do tych od Drzewokosa, są znacznie krótsze i nie tak poskręcane. Ponadto smokowi u nasady żuchwy wyrastają wypustki podobne do tych spotykanych u Zębirogów; takie same wyrostki pojawiają się wzdłuż całego ciała gada. Ogon zwierzęcia jest pojedynczy i smukły.

Siedlisko i dieta

Według gry DreamWorks Dragons: Titan Uprising zwierzę preferuje leśne bądź bagienne tereny.

Podobnie jak Zębiróg i Drzewokos, prawdopodobnie gustuje w różnego rodzaju rybach.

Zachowanie i tresura

Zachowanie Ghastly Zapplejacków jest wypadkową temperametów obojga rodzicielskich gatunków. Ze względu na pokrewieństwo z łagodnym Drzewokosem przedstawiciele tej hybrydy są niekonfliktowymi i przyjaznymi smokami. Obie głowy chronią się i troszczą zarówno o siebie nawzajem, jak i o inne smoki i ludzi. Po Zębirogu Ghastly Zapplejacki odziedziczyły natomiast wytrwałość w walce oraz chęć do zabawy i psot, przejawiającą się w sporadycznej krnąbrności.

Moce i umiejętności

Ogień

Ghastly Zapplejack odziedziczył po Drzewokosie zdolność plucia ogniem na bazie oleju.

Gaz

Mimo posiadania ognistego oddechu Ghastly Zapplejack potrafi ziać też łatwopalnym gazem, podobnie jak Zębiróg. Często wykorzystuje go do przesłaniania widoku przeciwnikom albo do wytwarzania zasłony dymnej, dzięki której może sam się wycofać.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

W grach

School of Dragons

Ghastly Zapplejack pojawił się wraz z aktualizacją 12 maja 2020 roku jako smok limitowany. Można go było zdobyć w trwającym miesiąc wydarzeniu o nazwie Thawfest. Jego jajo wykluwa się 12 godzin. Smok posiada własną animację.

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Ghastly Zapplejack został po raz pierwszy wprowadzony w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising razem z innymi smoczymi hybrydami. Jedynym sposobem, w jaki gracz może go zdobyć, jest skrzyżowanie ze sobą Zębiroga Zamkogłowego oraz Drzewokosa.

Galeria

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćDuży SkrzydłocieńFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały SkrzydłocieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperChimeragonDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSkrillknapperThunderbottom
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki