FANDOM

Artykuł

Gobsucker (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, pojawiający się w przedstawieniu How to Train Your Dragon Live Spectacular oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Przedstawiciel ognistej klasy.

Wygląd

Smok jest niewielki, kształtem ciała odrobinę przypomina Gruchotnika. Skóra zwierzęcia ma niebieską barwę lub zieloną z domieszką żółtego, pomarańczowego oraz czerwonego. Dodatkowo ciało smoka pokrywają czarne paski na grzbiecie, ogonie i łapach.

Gobsucker posiada mały róg nosowy, cztery krótkie, ale silne łapy oraz dużą, masywną głowę z charakterystyczną kryzą z tyłu. Smok ma również jedną parę stosunkowo małych skrzydeł.

Siedlisko i dieta

Z gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk wynika, że Gobsuckery preferują bardziej leśne tereny na siedliska, choć nie wiadomo dokładnie, jakie konkretnie wyspy zamieszkują. Według gry przedstawicieli tego gatunku można spotkać na Windy Pass.

Prócz pożywienia typowego dla smoków, takiego jak ryby czy kurczaki, smok wykazuje apetyt również na skały, podobnie jak smoki z kamiennej klasy; nie gardzi również ludzkim jedzeniem.

Zachowanie i tresura

Gobsuckery są smokami, które większą część życia spędzają na jedzeniu niemal dowolnego rodzaju pożywienia, od zwyczajnych kamieni po jedzenie typowe dla ludzi. Nie wydają się przy tym specjalnie agresywnym gatunkiem smoka i najpewniej nie rzucają się od razu na intruza, gdy tylko go wypatrzą.

Nieznana jest metoda tresury smoka, jednak prawdopodobnie, jak w większości przypadków, należy zdobyć jego zaufanie przez pomoc bądź zaoferowanie pożywienia. Biorąc pod uwagę jego nieustający apetyt i niezbyt agresywną naturę, przekonanie go do siebie smakołykiem nie powinno być trudne.

Moce i umiejętności

Ogień

Smok ten potrafi ciskać pociskami żrącego kwasu siarkowego, który ma bardzo daleki zasięg i potrafi zniszczyć ludzką skórę bez najmniejszego problemu, sprawiając przy tym ogromny ból trafionemu.

Gazy

Gobsucker, najczęściej po zjedzeniu sporej ilości pożywienia, potrafi emitować łatwopalne gazy z tylnej części swojego ciała. Mając głównie działanie ofensywne, owe gazy pomagają również smokowi lecieć w powietrzu bardziej wyrównanym lub szybszym lotem. Ta umiejętność sprawia również, że niezwykle trudno jest się podkraść od Gobsuckera od tyłu.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Gobsuckera pojawia się w grach. Ma owalny kształt i skorupę w niebieskozielonym kolorze. U dołu jajo otacza natomiast pas ciemniejszych zgrubień, przypominających ułożone jeden przy drugim kamienie.

Pisklę

Pisklę Gobsuckera poza wielkością niewiele różni się od dorosłego osobnika. Proporcje w większości są wiernie odwzorowane, wyłączając głowę, która u młodego jest stosunkowo mała do reszty ciała. Wypustki na kryzie pisklęcia są za to nadspodziewanie dobrze rozwinięte.

Tytan

Tytaniczny Gobsucker różni się od formy dorosłej przede wszystkim barwą - zmienia swoje żółtoniebieskie ubarwienie na intensywny róż z fioletem w okolicach pyska. Wypustki na kryzie smoka z łagodnie zakończonych stają się ostre i większe, zaś na jego grzbiecie pojawia się rząd równie ostrych kolców. Powiększają się także pazury na skrzydłach gada oraz jego róg nosowy.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

How to Train Your Dragon Live Spectacular

Pyskacz najpierw opisuje tego smoka w akademii. Krótko po tym Gobsucker był widoczny podczas szkolenia, tuż przed spotkaniem z Gronklem.

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Inne

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki