FANDOM

Gorzkotraw

Gorzkotraw

Gorzkotraw (ang. Bitterweed) — gatunek kwiatu, jeden ze składników potrzebnych do stworzenia antidotum na sok ze smoczego korzenia.

Opis

Gorzkotraw do złudzenia swoim kształtem, rozmiarem i kolorem przypomina fioletowy oleander. Jego kielich jest szeroko otwarty, a każdy kwiat zazwyczaj liczy sobie pięć płatków. Ich brzegi zabarwione są na różowo, podczas gdy centrum kielicha ma bardziej fioletowy odcień.

Znaczenie

Gorzkotraw jest jednym ze składników potrzebnych do stworzenia antidotum na sok ze smoczego korzenia.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Gorzkotraw po raz pierwszy pojawia się w odcinku Wróg mojego wroga. Jest ona niezbędna do sporządzenia antidotum na dolegliwości wywoływane przez sok ze smoczego korzenia, którym został nasączony grot strzały użytej do zestrzelenia Szczerbatka. Smok bardzo źle znosi działanie trucizny. Dagur, widząc to, mówi Czkawce, że zna przepis na antidotum. Razem wyruszają w głąb wyspy, by zebrać potrzebne składniki.

Podczas poszukiwań Dagur, oglądając rozmaite rośliny, opowiada Czkawce o powodach swojej zmiany. Nagle dostrzega poszukiwany przez nich kwiat. Gdy jednak sięga po roślinę, na skale tuż przed nim pojawia się rozwścieczony Zmiennoskrzydły. Ku zaskoczeniu Czkawki, Dagur wydaje dźwięki, które uspokajają i przepędzają smoka. Ostatecznie wikingom udaje się zdobyć składnik i użyć go do sporządzenia mikstury.

Zobacz też