FANDOM

Artykuł

Gothi's Frostfright (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawiciel gatunku Mroziczort, pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, gdzie zostało ujawnione jego imię.

Wygląd

Smok ma bardzo typowe dla gatunku ubarwienie - śnieżnobiałe, służące mu za niemal doskonały kamuflaż w zaśnieżonych terenach. Jego oczy są niebieskie, podobnie jak plamki na spodzie pyska.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok pojawia się w odcinku Smocze Oko pana tuczy (część 2). Ząb zwierzęcia jest potrzebny do aktywacji Smoczego Oka. Jeźdźcy wyruszają więc wraz z Gothi na Wyspę Lodowców, gdzie przed laty szamanka po raz pierwszy spotkała śnieżną bestię. Poszukiwania nie przynoszą rezultatu, ale wraz z nadchodzącą burzą śnieżną zjawia się także Mroziczort. Jeźdźcom udaje się przetrwać jego atak, jednak nie są w stanie zrealizować celu swojej misji i zdobyć zęba, gdyż gad ucieka. Po odkryciu, że smok widzi z pomocą termowizji, prowokują go do ataku, podpalając przypominające kształtem ludzi kukły. Mroziczorta udaje się zwabić, ale to on, przyczaiwszy się wśród bieli śniegu, rozpoczyna polowanie. Sytuację ratuje brawurowa postawa Gothi, która rzuca się na zwierzę ze swoją laską. Mroziczort szybko ją pokonuje. Stając jednak naprzeciw wszystkich smoków jeźdźców, ponownie decyduje się na ucieczkę. Na szczęście jeden z jego zębów tkwi w lasce szamanki, dzięki czemu przyjaciele mogą wrócić na Berk.

W odcinku Wieczna zmarzlina łowcy na czele z Rykerem planują wyłapać zapadłe w letni sen Mroziczorty i zdobyć klucz do Smoczego Oka. Jeźdźcy ruszają na Wyspę Lodowców, by wyprzedzić przeciwników, znaleźć leże i zawczasu przenieść smoki w bezpieczne miejsce. Niestety zostają osaczeni przez łowców i zmuszeni do ucieczki w głąb tuneli Mroziczortów. Dotarłszy do gniazda, przez przypadek budzą śpiące smoki, wśród których znajduje się Gothi's Frostfright, i muszą bronić się przed smoczym rodzeństwem. Mroziczorty uciekają na powierzchnię, gdzie zostają schwytane. Na szczęście jeźdźcom udaje się odbić smoki i przenieść je w bezpieczne miejsce.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też:

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier