FANDOM

Artykuł

Grapple Grounder (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, pojawiający się w grach How to Train Your DragonSchool of Dragons oraz DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Grapple Grounder posiada sprężystą i smukłą budowę ciała, dającą mu zwinność i gibkość ruchów, zarówno podczas lotu, jak i chodu. Jego głowa budową w małym stopniu przypomina tą Zębiroga, z również widocznymi oznakami przodozgryzu. Posiada mały róg na nosie oraz dwie pary grubszych, z tyłu głowy.

Smok potrafi unieść się w powietrze dzięki parze niezbyt dużych, acz proporcjonalnych skrzydeł, zaś sprawny ruch po lądzie umożliwiają mu cztery kończyny zaopatrzone w długie pazury. Po grzbiecie oraz ogonie, podobnie jak i po szyi, biegnie jeden rząd czarnych szpikulców. Sam ogon zaś kończy, jak w przypadku Shivertootha, naroślą w kształcie grotu strzały.

Zwierzęta z tego gatunku posiadają różnorakie kolory, a te znane to czerwono-żółty (w przypadku tytana jest to czarno-zielony), zielono-niebieski oraz kasztanowo-kremowy z elementami zieleni.

Siedlisko i dieta

Grapple Grounder gustuje we wszelkich bagiennych bądź podmokłych terenach, spotkać go więc można między innymi na Breakneck Bog.

Nie wiadomo, czym żywi się Grapple Grounder, lecz prawdopodobnie jak w przypadku innych smoków - rybami bądź innym mięsem. Poza tym, jak sporo smoków z kamiennej klasy, spożywa także kamienie.

Zachowanie i tresura

Smok jest niezwykle gwałtowny i agresywny, nieokazujący swoim ofiarom bądź wrogom jakiejkolwiek litości. Jego taktyka polowania polega na tym, że gad czai się w ciemnościach i z cierpliwością oczekuje wszelkich nieostrożnych stworzeń, jakie znajdą się w jego pobliżu.

Ze względu na jego gniewny charakter, tresura Grapple Groundera wydaje się być dosyć trudna i czasochłonna, gdyż samo zbliżenie się - nie mówiąc o zdobyciu zaufania - może się okazać wyzwaniem.

Moce i umiejętności

Ogień

Grapple Grounder strzela, podobnie jak również niektóre inne smoki z kamiennej klasy, kulami ognia. Cechą jednak najciekawszą i niebezpieczną w nich jest to, że lecą ruchem trzyosiowym, co oznacza, że podążają za przeciwnikiem do momentu, aż nie dotkną celu bądź nie spotkają przeszkody na swej drodze.

Zwinność

Dzięki gibkiej, wężowatej budowie ciała, Grapple Grounder jest jednym z najzwinniejszych zwierząt ze swojego rodzaju, dając mu przewagę w powietrzu i na lądzie. Potrafi także owijać się, podobnie jak węże, wokół ofiary, dusząc ją.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka pojawia się jedynie w grach School of Dragons oraz DreamWorks Dragons: Rise of Berk, gdzie jego wygląd jest identyczny w obu przypadkach. Skorupę jaja pokrywają czerwone łuski, a miejscami znajdują się na niej charakterystyczne, białe wypustki.

Pisklę

Młody Grapple Grounder już od wyklucia dość przypomina dorosłego osobnika. Pisklęciu brak jedynie drugiej pary rogów na głowie, a ona sama oraz skrzydła wydają się minimalnie większe w tym stadium rozwoju.

Tytan

Tytaniczny gad wygląda dosyć groźnie - jest to zasługa między innymi dłuższych pazurów oraz zębów, a także czarno-zielonego ubarwienia ciała. Inną cechą tytana jest dodatkowa para rogów wystających z głowy.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

W filmie pojawia się złota statua smoka z wbitym w niego mieczem. Bardzo przypomina Grapple Groundera i znajduje się w Twierdzy, nad paleniskiem.

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

How to Train Your Dragon

Grapple Grounder pojawia się w ostatniej bitwie w grze. Sączysmark wykorzystuje cztery smoki z tego gatunku w turnieju. Wygrywając ostatnią walkę, smok odblokowuje się w trybie arcade i po pokonaniu go gra się kończy.

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Grapple Grounder pojawił się wraz z aktualizacją 12 czerwca 2015 roku. Jego jajo kosztuje 750 gemów i wykluwa się 12 godzin.

Statua smoka pojawia się także w Twierdzy.

Ciekawostki

  • Wersja smoka z gry School of Dragons nie posiada swojego niewielkiego rogu na nosie.
  • Ogólny wygląd Grapple Groundera jest niezwykle podobny do smoków ze wschodnich tradycji, między innymi do Yinglonga bądź, ogólnie, do chińskich smoków.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki